avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 671 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Recuperări de creanţe, datorii, ... O banca solicita copie CI pentru fiecare client care ...
Discuție deschisă în Recuperări de creanţe, datorii, Probleme cu băncile

O banca solicita copie CI pentru fiecare client care depune orice suma intr-un cont tert, cat de legala este aceasta practica?

De cate ori ajung la ING, ma lovesc de aceasta practica pacatoasa. Nu am avut niciodata nicio tangenta cu aceasta banca, insa, de fiecare data mi se solicita ci, la care se face imediat o copie.

Ma deranjeaza in primul rand, pentru ca aceasta operatiune ingreuneaza procedura si daca se intampla sa gasesti cinci persoane la rand, in fata ta, esti condamnat la 30 de minute de asteptare. Apoi ramane si intrebarea retorica, de unde aceasta nevoie de copii ale sutelor de milioane de deponenti din toata tara, de ce nu se multumesc cu o identificare vizuala a clientului?!

Am trimis o cerere la BNR, in care m-au aburit cu legislatia anti-terorism si alte abureli, important pentru mine, este ca celelalte banci se descurca si fara aceste copii, deci nu este deloc o practica obligatorie.

Intrebarea mea la voi este: vi se pare normal ca pentru o depunere de 80 de euro sa se pastreze copie ci?

"Ca urmare a mesajului dvs., privind procedura de legitimare solicitata la toate depunerile de numerar la ghiseele institutiei de credit indicate, in conditiile in care, conform afirmatiei dvs., nu sunteti client al bancii in speta, va facem cunoscut ca Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 99/2006 privind institutiile de credit si adecvarea capitalului (aprobata prin Legea nr. 227/2007, cu modificarile si completarile ulterioare) defineste clientul unei institutii de credit ca „orice persoana cu care, in desfasurarea activitatilor desfasurate in baza atorizatiei de functionare acordate de banca centrala, institutia de credit a negociat o tranzactie, chiar daca respectiva tranzactie nu s-a finalizat si orice persoana care beneficiaza de serviciile unei institutii de credit, inclusiv persoanele care au beneficiat in trecut de serviciile unei institutii de credit”.

Totodata, va supunem atentiei cerintele Legii nr. 656/2002 pentru prevenirea si sanctionarea spalarii banilor precum si pentru instituirea unor masuri de prevenire si combatere a finantarii actelor de terorism, cu modificarile si completarile ulterioare (cadru legislativ care transpune prevederile legislatiei comunitare in materie[*]), ale Regulamentului de aplicare a prevederilor Legii nr. 656/2002, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 594/2008 si ale Regulamentului Bancii Nationale a Romaniei nr. 9/2008 privind cunoasterea clientelei in scopul prevenirii spalarii banilor si finantarii terorismului (emis conform obligatiei expres prevazute de OUG nr. 53/2008), conform carora institutiile de credit au obligatia adoptarii de norme interne de cunoastere a clientelei, care sa previna folosirea institutiei pentru desfasurarea unor activitati ce au ca scop spalarea banilor sau finantarea actelor de terorism.

In acest sens, normele de cunoastere a clientelei elaborate de institutiile de credit contin proceduri de identificare si de monitorizare permanenta a clientilor pentru incadrarea acestora in categoria de clientela corespunzatoare, respectiv pentru trecerea dintr-o categorie de clientela in alta, context in care, conform art 8 (2) din Regulamentul BNR nr. 9/2008, cu modificarile si completarile ulterioare „verificarea identitatii clientului se realizeaza pe baza documentelor din categoria celor mai greu de falsificat sau de obtinut pe cale ilicita sub un nume fals, cum sunt documentele de identitate, emise de o autoritate oficiala, care sa includa o fotografie a titularului.“ In aplicarea dispozitiilor art. 13 alin. (1) din Legea nr. 656/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, institutiile au obligatia de a pastra cel putin copii ale documentelor de identitate ale clientilor persoane fizice si copii ale documentelor de constituire in cazul clientilor persoane juridice ori entitati fara personalitate juridica, ca de exemplu actul constitutiv si certificatul de inmatriculare ori inregistrare si au obligatia ca, la solicitarea expresa a Bancii Nationale a Romaniei sau a altor autoritati conform legii, sa pastreze, intr-o forma corespunzatoare pentru a putea fi folosite ca mijloace de proba in justitie, datele de identificare a clientului, evidentele secundare sau operative si inregistrarile tuturor operatiunilor financiare ce decurg din derularea unei relatii de afaceri, pentru o perioada mai mare de 5 ani de la incheierea relatiei de afaceri cu clientul."

asa e, cum zic ei?
Ultima modificare: Marți, 20 August 2013
floraur, utilizator
Si BRD procedeaza la fel cu clientii lor . Si BCR.
Este obositor ca la fiecare depunere sa ti se ceara iar si iar cartea de identitate. La BRD le-am explicat clar ca mai au cateva copii, dar nu le-a fost de-ajuns. Vor sa aiba cateva copii + una in plus. O-bo-si-toa-re practica mai au!!!

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Refuz incasare rata pentru refuz copiere carte identitate elena84 elena84 Am fost la banca pt depunerea sumei lunare conform uni acord de plata la un dosar de executare.Dupa ce mi-au fost incasati banii si chitanta emisa,casierita ... (vezi toată discuția)
Raportare spalare bani adriandimitriu adriandimitriu Avocatii, notarii si executorii sunt printre categoriile profesionale care au obligatia legala de a raporta tranzactii suspecte de spalare de bani. As vrea sa ... (vezi toată discuția)
Adresa pt.prevenirea spalarii banilor rodia rodia Am aflat de curand ca trebuie depusa o adresa la Oficiul pt.prevenirea spalarii banilor daca ai tranzactii in numerar peste 15ooo euro. Asa este?:(,trebuie ... (vezi toată discuția)