Certificatul de deces emis de autoritatile canadiene va trebui transcris in Romania.
Decesul unui cetatean roman pe teritoriul Canadei se inregistreaza fie la oficiul consular roman competent, fie la autoritatile administrative competente ale Canadei.
Declararea decesului se face in termen de 3 zile de la data la care a avut loc. In cazul decesului datorat unor cauze violente, unui accident sau al unei sinucideri, declararea se face in termen de 48 de ore de la data la care a avut loc sau de la data descoperirii corpului neinsufletit.
Acte necesare:
a) declaratia scrisa si semnata la sediul Ambasadei sau Consulatului de catre o persoana apropiata defunctului;
b) pasaportul de cetatean roman care a apartinut defunctului, in original;
c) certificatul medical de constatare a decesului;
d) dovada sesizarii autoritatilor de politie sau procuratura, in cazul in care decesul s-a datorat unor cauze violente, unui accident sau al unei sinucideri;
e) certificatul de nastere al defunctului;
f) certificatul de casatorie al defunctului.
Documentele redactate intr-o limba straina vor fi insotite de traduceri corespunzatoare in limba romana, care vor fi legalizate de catre consul. Gratuit.
Înscrierea certificatului de deces emis de autorităţile străine (exclusiv canadiene) în registrele de stare civilă româneşti
Pentru înscrierea în registrele de stare civilă române a certificatelor de deces, cererea va fi facută de un membru de familie / urmaş sau la solicitarea unei autorităţi legale canadiene.
Lista actelor necesare:
- Certificatul de deces canadian în ORIGINAL, legalizat de către M.A.E.C.I /D.F.A.I.T. (Ottawa);
- Acte de stare civilă, după caz ale decedatului (certificat de naştere şi / sau căsătorie românesc);
- Paşaportul românesc şi străin al decedatului;
La prezentarea documentelor de mai sus solicitantul va completa cererea şi declaraţiile corespunzătoare.
[ link extern ]