Buna ziua,
Suntem 20 apartamente intr-un bloc si dorim renovarea acoperisului cu carton bitum. Pentru acest lucru am contactat o firma. La initiativa noastra (a locatarilor) am dori sa intocmin un contract prin care firma:
- ne asigura finalizarea lucrarii in termen de x zile,
- ne ofera o garantie de x ani,
- in cazul in care firma da faliment raspunzator pentru garantie sa fie administratorul societatii (ca persoana fizica),
- ce presupune garantia,
- in contract sa specificam valoarea contractului si transele de plata.
Pentru a nu exista 20 de semnaturi pe contract dorim sa desemnam o singura persoana.
De ce tip de contract avem nevoie?
De ce spuneti "oamenii de acolo" ? Nu sunt vecinii dumneavoastra, cei pe care i-ati ales in comitetul executiv? Poate aveti si de pe scara dumneavoastra un proprietar pe care l-ati ales ca membru in comitet. Discutati cu acesta si rezolvati problema prin asociatie cu repartizarea costurilor pe lista de plata... Altfel o sa va certati intre dumneavoastra cu privire la lucrare, la costuri, ca unul nu vrea sa plateasca...
In conditiile in care intr-adevar este nevoie sa se repare terasa (hidroizolare), este nevoie sa se notifice asociatia de proprietari in acest sens. Ei, avand in vedere acordul tuturor proprietarilor in aceasta privinta (poate aveti un tabel de semnaturi), conducerea as. prop. da dispozitie administratorului sa gaseasca 3-4 oferte de lucru ale unor firme specializate. Este foarte interesant ce doriti dvs. sa se faca, aceste conditii putand face parte dintr-un asa-numit Caiet de sarcini, care este bine sa fie intocmit de o persoana care stie sa-l intocmeasca. Deci acest document trebuie inmanat firmelor care ar dori sa va faca lucrarea pentru a sti de la inceput ce are de facut. Firmele vor face masuratori pe terasa si tinand cont si de pretentiile dvs. exprimate in acel Caiet de sarcini, vor intocmi fiecare cate un deviz de lucrari. Urmeaza ca cond. as. prop. sau reprezentantii dvs. sa desemneze, sa se aleaga firme care va executa lucrarea de hidroizolare.
Devizul se va afisa la avizierul asociatiei si in plus se vor face si repartizarea sumelor pe proprietari/apartamente si se poate proceda la incasarea fondului de reparatii.
De obicei acest lucru se demareaza cam prin luna martie-aprilie pentru a fi timp sa se incaseze ce-a mai mare parte a sumelor. Cand sunteti cam gata cu colectarea fondului de reparatie, puteti incepe lucrarea de hidroizolare, in conditiile mentionate in Caietul de sarcini.
Succes!
Terasa bloc
praetorian
Buna ziua,
Desi tema a fost discutata si rasdiscutata,va rog o opinie.
Locuiesc la ultimul nivel si de ceva vreme au aparut probleme la hidroizolatia ... (vezi toată discuția)