As dori daca se poate sa aflu parerea dvs in legatura cu situatia de mai jos:
Firma la care lucra sora mea inainte de a ramane insarcinata a fost vanduta pe perioada in care aceasta se afla in concediul pentru pentru cresterea copilului pana la 2 ani. Tuturor celorlalti angajati li s-a desfacut CIM, mai putin ei (presupun, intrucat nu i-a fost comunicata nici o decizie de incetare a CIM).
La data de 30 Mai, cand copilul a implinit 2 ani, sora mea a solicitat prelungirea concediului pentru ingrijirea copilului pana la varsta de 3 ani (pentrul copilul cu handicap). Angajatorul ei (respectiv persoana care a vandut firma) a refuzat sa ii dea adeverinţa (Anexa II- formularul 2.3) completată de angajator sau, de entităţi asimilate angajatorului, care au calitatea de plătitori de venituri supuse impozitului după caz, de autoritatea competentă, în caz de dizolvare, faliment ori lichidare judiciară a angajatorului, în cazul în care, solicitantul realizează venituri cu caracter salarial ori o decizie de incetare a CIM, argumentand ca nu mai dispune de stampilele firmei si ca nu are nici un contact cu noii poprietari. In lispa acestor acte a fost depus la dosarul pentru acordarea indemnizatiei o adeverinta de la Registrul comertului din care reiesea ca firma a fost radiata.
Evident, dosarul a fost respins (firma a fost radiata in urma schimbarii sediului si nu ca urmare a incetarii activitatii). Fostul administrator spune ca nu ii poate da niciun fel de document cu privire la contractul de munca. ITM-ul o indruma inspre angajator si uite asa e un cerc vicios.
Cum ar putea sa afle in ce stadiu e CIM-ul? Daca a incetat cum poate dovedi acest lucru, in conditiile in care vechiul angajator spune ca nu mai poate sa ii emita o decizie(c nu are stampile) iar pe noul proprietar al firmei nu il poate identifica.
Daca nu ma insel, CIM a incetat:
1. Fie ca a fost desfacut de angajator (nu stiu daca noul sau vechiul?) in momentul incetarii concediului de maternitate
2. Fie nu a fost incheiat, insa intrucat sora mea nu si-a reluat activitatea asteptand decizia privind prelungirea concediului pt ingrjirea copilului ar trebui sa inceteze oricum
1. Potrivit Codului Muncii si a HG nr.500/2011, obigatia de a emite anumite documente ii revine in principal angajatorului si nu ITM-ului.
Daca angajatorul a fost radiat , atunci aceasta obligatie cade in sarcina lichidatorului judiciar.
2. Cum s-a efectuat vanzarea ? S-au cesionat partile sociale sau societatea a fost absorbita de alta societate?
3. Daca societatea a fost radiata, atunci c.i.m. trebuia incetat la data radierii societatii .
4. Se poate afla de la iTM daca c.i.m. a fost incetat sau nu , prin solicitarea unui extras din REVISAL. Aceasta in conditiile in care angajatorul a depus REVISAL-ul. La solicitare sa se ataseze si adeverinta de la Registrul comertului din care reiesea ca firma a fost radiata.
Pentru pct-le 1 si 2, din pacate nu cunosc mai multe detalii cu privire la modul in care s-a realizat vanzarea.
3. Societatea a fost radiata avand ca motiv schimbarea sediului social, respectiv cererea pentru prelungirea concediului de maternitate a fost respinsa pe motivul ca firma are in continuare activitate.
4. Asa cum ziceam, ITM-ul a fost deja contactat. Solutia oferita de ei a fost sa trimita o scrisoare recomandata prin care sa solicite dovada incetarii/suspedarii CIM. Asteptam inca un raspuns/sau returnarea scrisorii.