Buna! Am un furnizor care ne-a facut o factura de avans, am achitat-o, iar apoi ne-a facut o alta factura cu storno si cu diferenta de platit. Firma doreste ordin de compensare.
Intrebarea mea este: trebuie sa fac o factura cu valoarea totala, sau pe valoarea ramasa de achitat? Trebuie sa mai emit ceva in acest caz? Sper ca m-am facut inteleasa.
Multumesc
Buna ziua!
Daca ati avut factura de avans,factura finala este corecta (storno avans prima linie si dupa alta linie cu valoarea totala a obiectului /serviciului respectiv ,astfe incat valoarea totala a celei de-a doua facturi va fi exact diferenta pe care o mai aveti de achitat,dupa ce ati latit avansul).
Ordinul de compensare se face intre doua societati in cazul in care acestea au de incasat si de achitat in acelasi timp o anumita suma .Mai concret daca societatea X are de plata catre societatea Y 100 lei iar societatea Y are de plata catre societatea X 200 lei ,cele doua societati siis pot compensa intre ele suma de 100 lei,prin ordin de compensare.
Sper ca v-a ajutat cat de cat raspunsul meu.
Nu se intelege prea bine de ce dvs. trebuie sa faceti o factura catre furnizorul respectiv, in conditiile in care el va prestat un serviciu/livrat un bun.
Intocmiti factura dvs. numai daca prestati/livrati catre persoana respectiva un serviciu/niste bunuri.
In acest caz veti putea face compensarea. Verificati daca nu cumva exista catre persoana respectiva deja emise facturi de catre societatea dvs, caz in care este justificata soicitarea compensarii.