Buna ziua,
la contractul individual de munca am o un act aditional in care este precizata urmatoarea clauza: "salariatul se va obliga ca timp de cel putin 3 ani de la incetarea CIM sa pastreze confidentialitatea datelor, informatiilor si documentelor cu care a luat contact pe cale directa sau indirecta in cursul executarii acestora".
Intentionez sa imi dau demisia si vreau sa stiu daca prin aceasta clauza fostul angajator ma poate denunta in instanta in cazul in care el considera ca i-am adus un prejudiciu.
Potrivit art.26 alin.2 C.mun., nerespectarea clauzei de confidentialitate de către oricare dintre părţi atrage obligarea celui în culpă la plata de daune-interese.
Ma intereseaza sa stiu daca el se va putea folosi de aceasta clauza pentru a ma da in judecata in urmatoarele situatii:
- un client care a cumparat anul acesta un pachet de servicii turistice de la el, va cumpara la anul de la mine(fie ca angajat intr-o alta agentie de turism sau administrator al propriei agentii)
- voi colabora cu unii din partenerii cu care lucreaza si el(sunt niste partenerii(turoperatori) cu care colaboreaza majoritatea agentiilor de turism
Sunt de acord sa nu folosesc datele cardurilor, sa divulg salariile, chiria etc. dar in situatiile de mai sus se poate demonstra ca am incalcat clauza de confidentialitate, asta ar insemna sa nu mai lucrez cel putin 3 ani in domeniu.
Astept raspunsul dvs! Multumesc!
Ceea ce spuneti dvs poate insemna mai mult cu o incalcare a clauzei de neconcuenta.
De asemenea, poate fi vorba despre obligatia de fidelitate, reglementată expres de art. 39 alin. 2 lit. d din Codul muncii.
Înţeleasă ca obligaţie de a nu face, obligaţia de fidelitate cuprinde:
- neconcurenţa, constând în obligaţia salariatului de a nu-I concura pe angajatorului său, pe parcursul executării contractului individual de muncă;
- confidenţialitatea (rezervă, reţinerea), respectiv obligaţia salariatului de a nu face publice datele secrete ale angajatorului - de natură tehnică, economică, managerială, comercială etc. Ia care are acces, permanent sau ocazional, prin activitatea pe care o desfăşoară .s-au a desfasurat-o.
Clauza pe care ati semnat-o stabileste concret pentru dvs informaţiile (datele) pe care sunteti ţinut contractual să nu le divulgati?
Clauza este formulata astfel:
"salariatul se va obliga ca timp de cel putin 3 ani de la incetarea CIM sa pastreze confidentialitatea datelor, informatiilor si documentelor cu care a luat contact pe cale directa sau indirecta in cursul executarii acestora".
Trebuie sa imi fac griji daca unii clientii vor apela la serviciile mele in dauna fostului angajator iar eu ii voi contacta din baza de date pe care am dezvoltat-o in perioada cat eram angajat la el?
Multumesc anticipat.