avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 582 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general Urgent - facturi triplu exemplar lipsa
Discuție deschisă în Contabilitate în general

Urgent - facturi triplu exemplar lipsa

buna seara. am nevoie de ajutorul cuiva in materie de contabilitate/finante referitor la urmatoarea problema: s-a constatat lipsa unei facturi intocmite/anulate acum cateva luni abia acum si problema este urmatoarea. factura lipseste in totalitate, cu toate cele trei exemplare care ar fi existat (original,partea roz si cea care ramane la cotor). din cate am inteles nu a apucat sa fie inregistrata in contabilitate la momentul respectiv si cu siguranta in lipsa unei incasari de bani sau a existentei unei chitante este vorba de o factura goala anulata. In masura in care toate cele 3 exemplare lipsesc si practic nu se poate obtine o confirmare a existentei acestei facturi, angajatorul x ce masuri poate lua? se poate sanctiona persoana prin desfacerea contractului de munca? I se intocmeste dosar penal? care sunt demersurile intr-o astfel de situatie? se poate face ceva in contabilitate pentru a se justifica lipsei totale a unei facturi? va rog mult daca se poate sa ma ajutati cu un raspuns. multumesc
Cel mai recent răspuns: polloctav , utilizator 15:29, 28 Septembrie 2013
Daca nu va amintiti pentru ce servicii si pentru cine a fost emisa factura lipsa, pentru a o putea reconstitui sau recupera o copie de la beneficiarul serviciilor, atunci trebuie neaparat sa faceti o cercetare disciplinara a persoanei care se ocupa cu intocmirea facturilor si gestionarea lor...Nu trebuie neaparat sa ii desfaceti contractul de munca, mai ales daca este la prima abatere, insa o sanctiune minima trebuie sa existe pentru ca la verificarile facute de fisc sa nu va treziti cu cine stie ce sanctiuni sau plangeri din partea acestora....Aveti grija si ce scrieti in pv de cercetare si in decizia de sanctionare....
b14tch a scris:
factura lipseste in totalitate, cu toate cele trei exemplare care ar fi existat (original,partea roz si cea care ramane la cotor).

Faceti o cercetare administrativa si declarati factura pierduta. Atat. Probabil ca timpul va acoperi aceasta mica problema, daca factura lipsa nu este folosita de cel care a sustras-o in vre-un scop "nobil" fara sa isi imagineze consecintele.
Totusi daca lipseste si exemplarul verde, cel care ramane in mod normal la cotor, este clar ca cineva l-a rupt de acolo. Cineva care a avut un interes. Altfel cum ar fi putut sa dispara?
Multumesc de raspuns.

Problema sta in felul urmator: Nu este doar o singura persoana de vina..adica persoanele care au in gestiune acel facturier in care s-a descoperit factura lipsa, sunt 3 la numar, care ar fi putut intocmi acea factura.
Iar faptul ca s-a descoperit lipsa ei din facturier dupa abia 2 luni de zile face mult mai complicat ca cele 3 persoane care ar fi avut acces si care factureaza de obicei, sa isi mai aduca aminte ce s-a intamplat acum 2 luni de zile ( asta in masura in care nu a existat o intentie de frauda ci a fost un accident sau o intamplare si factura a fost anulata in alb...si posibil sa se fi rupt din greseala si arunca sau...s-a pierdut pe undeva prin contabilitate).

Ma gandesc oare...angajatorul are dreptul chiar si la desfacerea unui contract de munca sau a tuturor trei...pentru o astfel de 'greseala' de judecata sa spunem..?! Ipotetic vb..daca acea factura nu era decat una alba...deci nu au fost insusiti clar niste bani...si a fost pur si simplu anulata si rupta din greseala sau asa....
Nu cred ca angajatorul poate desface cim pentru o factura pierduta, cel mult le poate da un avertisment! Ce nu inteleg este cum de exista 3 persoane pe acelasi facturier, cand de fapt facturierele se aloca nominal, deci omul si facturierul, in felul asta fiecare raspunde pentru faptele lui. Facturierul s-a alocat printr-o decizie.
Daca angajatorul va desface cim la toti trei angajatii care lucreaza cu facturierul societatii pentru o fapta care nu poate fi atribuita niciunuia dintre ei atunci poate fi invinuit atat pe civil cat si in penal, pentru de abuz in seriviciu.....Observ ca tot insistati pe desfacerea cim a anagajatilor si cred ca acum cautati un motiv care sa va scuteasca oarecum de probleme... In definitiv ati solicitat sfatul nostru (si l-ati primit)cu privire la lipsa tuturor celor 3 exemplare de factura dintr-un facturier si nu pe desfacerea cim a angajatilor....

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

In cate exemplare se intocmesc facturile? aida1 aida1 In cazul unei vanzari cu amanuntul, in cate exemplare se intocmesc facturile? In 2 sau 3 exemplare? multumesc frumos, (vezi toată discuția)
Chitante CONSULTING TRADUCERI JURIDICE 0735643109 CONSULTING TRADUCERI JURIDICE 0735643109 dupa ce emiti chitanta catre client ramane la cotor foaia verde, intrebare: trebuie stampilat si ce ramane la cotor? a doua intrebare, de la valoare emiti ... (vezi toată discuția)
Facturare de 2 ori acelasi produs simi79 simi79 Buna ziua ajutati ma va rog din gresala sa facturat si chitantat un produs care era deja vandut cu cateva luni in urma Mentionez ca chitanta si factura care sa ... (vezi toată discuția)