avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 904 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Drepturile de autor sau concediere
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Drepturile de autor sau concediere

Lucrez ca editor la o firma care detine diverse site-uri - site-uri ce sunt monetizate prin continutul care atrage trafic destul de mare(in categoria lor sunt unele dintre cele mai vizitate site-uri din romania) .

In ultima vreme se zvonea ca se vor face restructurari pentru a aduce angajati noi pe salarii mai mici. Astazi ni s-a prezentat un contract de cedare a drepturilor de autor pe care ni s-a cerut sa-l semnam, altfel "vom inceta colaborarea". In acest contract, printre altele, sunt mentionate si aberatii in genul: "nici o ruda de gradul I nu poate avea un site timp de doi ani de la plecarea din firma", iar pentru incalcarea acestuia exista o clauza de 20,000 de euro.

Pe langa faptul ca la inceputul anului am primit un mail prin care se spune ca pe 2009 nu vor fi majorari salariale din cauza situatiei financiare grele datorata crizei(deloc adevarat, dar au profitat cum au putut), acum vin cu aceasta palma peste fata. Nici nu se pune problema sa semnez accest contract pentru ca probabil ne vor desface ei contractul de munca printr-o restructurare. Si in plus, nici nu se stie cum ajung sa fiu actionat in instanta pentru sume de zeci de mii de euro pentru ceea ce este, la urma urmei, munca mea.

As vrea sa stiu ce optiuni am? In cazul in care demisionez fara sa semnez acest act de cedare a drepturilor de autor, voi avea vreun drept asupra editorialelor publicate pe site-ul lor? Ce specifica legea in aceasta privinta? Am citit articolele de lege legate de dreptul de autor, insa as vrea sa stiu, efectiv, ce implica acest lucru? Pot sa ii oblig macar sa scoata de pe site articolele mele?