Buna ziua, va rog dati-mi un ajutor in chestiunea aceasta cu medierea:
voi avea un litigiu cu fostul meu angajator. am inteles ca e obligatorie participarea la sedinta de informare asupra medierii. intrebarea mea e urmatoarea: eu solicit unui mediator sa faca acea sedinta de informare. In mod normal, n-ar trebui sa fie invitat si angajatorul? e de ajuns daca voi fi porezent daor eu? un mediator din Bistrita mi-a spus ca daca particip eu, e ok, nu-mi va repsinge instanta cererea...
Se convoaca la sedinta si angajatorul insa daca acesta nu doreste sa se prezinte, pentru a-l putea actiona in instanta nu este necesara prezenta acestuia la sedinta de informare.
Ar fi indicat să mandatați mediatorul să convoace angajatorul, pentru a vă pune la adăpost de orice neajuns în proces, dacă veți decide să vă judecați și nu să soluționați amiabil conflictul.
Mergeti la un mediator, ii solicitati sa faca invitarea celeilalte parti, daca cealalta parte vine, mediatorul face sedinta de informare si va elibereaza un certificat de informare, daca nu vine, va elibereaza un proces-verbal. Cu acest document (certificat sau pv) si documentele care atesta ca s-a efectuat invitarea, mergeti in instanta.