Ma confrunt cu urmatoarea situatie:
Verificand chitantele primite de la Asociatia de Proprietari pentru plata intretinerii aferente lunilor februarie-2012 respectiv martie-2013 am constatat ca acestea au fost emise de 2 ori dar cu sume diferite dupa cum urmeaza:
- 19-03-2012 suma de 346 ron "reprezentant intretinere lunafebruarie" 2012 ( chitanta fara stampila)
- 20-04-2012 suma de 350 ron " reprezentand intretinere lunafebruarie 2012"
- 23-04-2013 suma de 384 ron "reprezentand intretinere lunamartie 2013 ( fara stampila)
- 28-05-2013 suma de 383 ron " reprezentand intretinere lunamartie 2013"
Mentionez faptul ca facturile par a fi in regula (au antetul asociatiei, seriile se continua..etc)
Intrebarea mea este urmatoarea :
Exista vreun motiv pentru care ar trebui sa-mi fac griji in privinta modului in care sunt gestionati banii, existand si cunoscandu-se lipsa sau deturnarea unuor sume de bani ?
Este sau poate fi un caz de fals ce trebuie semnalat organelor de control competente ?.....Daca DA, unde ar trebuii sa ma adresez?.......asta gandindu-ma cum au inregistrat banii in registrul de casa si contabilitate pentru lunile aferente.
Se poate considera ca ar putea fi vorba de o "greseala" de completare a chitantei, aici facand referire la luna mentionata, fapt ce m-ar pune in situatia de a nu-mi putea recupera banii platiti de 2 ori in lunile respective sau se ia in considerare ce este scris " negru pe alb" ?
Intrebarea la care ar trebui sa aveti raspuns in primul rand este cat aveati de plata pe listele lunilor febr.2012 si mart.2013, adica aveati cumva si restante?
Faptul ca unele chitante au sau nu stampila, poate fi o intamplare legata de accesul la stampila al administratorului, asta daca stampila este aceea a asociatiei, stampila care sta deobicei la presedinte, si nu o stampila proprie administratorului sau o stampila de genul "ACHITAT".
Sumele fiind oarecum asemanatoare si chitantele eliberate la o luna distanta naste semne de intrebare.
Numai administratorul va poate lamuri ce a fost pe listele respective in acele luni, de ce a emis chitante reprezentand acelasi lucru in luni diferite si chiar de ce unele chitante sunt stampilate si altele nu.
Ar fi de lamurit si cum sunt inregistrate aceste sume in registrul de casa, fiecare dintre chitante...
Ar fi posibil sa aveti doua chitante pentru o singura plata, prima oara cand ati efectuat-o si v-a dat o chitanta nestampilata si a doua oara sa va fi dat o chitanta valabila, trecuta si in registrul de casa, stampilata, pentru plata facuta anterior.
Putem face orice speculatii, dar raspunsurile corecte le puteti primi numai de la administrator:
- de vazut ce sume erau pe liste in acele luni;
- cum a trecut in registru sau nu cele 4 chitante sau numai 2 din ele;
- de ce a emis chitante fara stampila, in ce imprejurare....
Dupa ce va lamuriti si constatati ca ati platit de doua ori acelasi lucru va puteti adresa presedintelui asociatiei, primariei de care apartineti (biroul de relatii cu asociatiile de proprietari) si ....in ultima instanta plangere penala.
In temeiul disp art 10 din L nr 230/2007 solicitati oficial prresedintelui de asociatie sa va prezinte lista oficiala de intretinere ,concomitent cu fisa dvs de evidenta,ocazie cu care puteti analiza suma si numarul chitantei cu care s-a facut plata
In acest fel puteti constata concret care chitanta este inregistrata ,suma corecta sio daca exista chitante pe care dvs le detineti dar nu sunt inregistrate pe fisa dvs
se poate intampla ca admin sa scrie numele luni gresit , adica prima sa fie plata luni ianuarie sau a doua plata luni martie. Confruntati chit. cu listele de intretinere. Datorita aglomeratiei in ziua plati de catre pensionari se poate gresi .Dvstra ati verificat si chit urmatoare ?
Fond de rulment
CojocaruIon
Am achitat numerar cu chitanta nr 1624/ 31.10.2002 suma de 788.286 lei C/V reprezentand Fond Rulment la As. Proprietari nr... Campina. Suma a fost trecuta in ... (vezi toată discuția)