avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 622 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul familiei sau probleme ... Pensie alimentara dupa 21 de ani !
Discuție deschisă în Dreptul familiei sau probleme juridice de familie

Pensie alimentara dupa 21 de ani !

Buna ziua ,
Sunt studenta anul II, la zi ( fara taxa ca si in anul I ) . Daca trec in anul 3 sau 4 la cu taxa mai primesc pensie alimentara ? Mentionez ca sunt la a doua facultate , tata nu m-a ajutat financiar deloc de la varsta de 17 ani , pana in 2011-septembrie , cand a fost obligat de lege sa imi dea pensie alimentara . In ultimul an , al primei facultati , am fost la cu taxa si am primit pensie . Dar am auzit ca daca la aceasta facultate intru la cu taxa nu mai am dreptul la pensie alimentara , si nici daca iau bursa de studiu .
Cel mai recent răspuns: CABINET DE AVOCAT "STOICA IOANA" , Avocat 08:31, 15 Octombrie 2013
Pensia de intretinere este acordata majorului, prin exceptie, daca isi continua studiile si nu realizeaza venituri dintr-o activitate remunerata.

Obligatia legala de intretinere incumba parintilor pana la implinirea varstei de 26 de ani.

Dupa implinirea acestei varste, pensia de intretinere nu mai trebuie platita.

Atata vreme cat dumneavoastra studiati, si indepliniti conditiile prevazuta de dispozitiile din Codul civil, explicitate mai sus, sunteti indrituita sa primiti pensia de intretinere.

Nu are nicio relevanta forma de invatamant frecventata, nici faptul ca va este acordata o bursa de studiu sau nu.

Prin urmare, cata vreme exista o hotarare judecatoreasca, in acest sens , prin care se stipuleaza plata pensiei de intretinere pana la 26 de ani, cata vreme subzista starea de nevoie, obligatia legala de intretinere trebuie respectata.