Daca achizitia se realizeaza numai in scopul revanzarii, fara operatiuni efectuate inn sesnsul cresterii si folosirii lor pentru munca si reproductie, la ingrasat pentru valorificare sau pentru productie (lana, lapte si blana), in opinia mea ar trebui inregistrate inca de la achizitie in contul 371 si descarcate prin utilizarea contului de cheltuieli cu marfurile 607.
In cazul in care sunt efectuate operatiuni de tipul celor de mai sus, atunci achizitia se va inregistra in contul 361, iar la vanzarea lotului destinat vanzarii va fi trasferat in contul 371, de unde va fi descarcat tot prin contul 607.
Multumesc frumos pentru raspuns!
Nu prea inteleg pentru ce sunt folosite animalele respective, insa intr-adevar se achizitioneaza si se vand, comportandu-se ca si marfa...dar exista si un stoc initial, iar obiectul de activitate se precizeaza a fi obtinerea si livrarea, deci si obtinerea...acum nu stiu cum sa interpretez.
Poate e mai bine sa va ofer textul problemei, poate interpretati mai bine.
"Soldul iniţial la animale şi păsări deţinute de o întreprindere, al cărui obiect de activitate este obţinerea şi livrarea acestora, este de 200.000 u.m.n, iar soldul debitor al diferenţelor de preţ este de 20.000 u.m.n. În cursul lunii se achiziţionează animale în valoare de 500.000 u.m.n, TVA 24%, preţul standard fiind de 450.000 u.m.n. Se vând animale în valoare de 400.000 u.m.n, costul standard de înregistrare al animalelor vândute fiind de 250.000 u.m.n."
~ final discuție ~
Alte discuții în legătură
Achizitii animale
PUFACONT
PATRONUL UNEI FIRME ARE 2 CÂINI PE CARE VREA SA-I TREACÃ PE FIRMA CA ANIMALE DE PAZA , CÂINI CARE-L AJUTA PE PAZNIC NOAPTEA VA ROG SA MA AJUTAȚI, NU ... (vezi toată discuția)
Webinar: Fiscalitate și digitalizare în 2025. Ce știm și ce urmează?
ACCA, cea mai mare asociație internațională în domeniul financiar-contabil, vă invită să participați la un eveniment gratuit destinat profesioniștilor care doresc să afle cele mai recente noutăți legate de sistemul fiscal din România.
În cadrul webinarului, care va avea loc pe 26 februarie la ora 10:00, Delia Cataramă, Tax Partner Viboal FindEx, va aborda principalele modificări fiscale aplicabile în 2025 companiilor, cu focus pe impactul asupra profitabilității și cash-flow-ului acestora.