avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 648 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Penalizari fond rulment si reparatii
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Penalizari fond rulment si reparatii

AM O PROBLEMA LA BLOCUL IN CARE LOCUIESC, LA ULTIMA SEDINTA S A STABILIT CA CEI CARE NU SI PLATESC FONDUL DE RULMENT SI REPARATII, DESI SUNT LA ZI CU INTRETINEREA, SA LI SE APLICE PENALIZARI .
ESTE LEGAL ACEST LUCRU?
Cel mai recent răspuns: elga50 , moderator 20:27, 20 Octombrie 2013
Da, este corect deoarece sunt sume puse pe liste si neachitate.
In legea 230/2007 de infiintare, organizare si functionare a asociatiilor de proprietari se spune:
Art. 46. - Toti proprietarii au obligatia sa plateasca lunar, conform listei de plata a cheltuielilor asociatiei de proprietari, in avans sau pe baza facturilor emise de furnizori, cota de contributie ce le revine la cheltuielile asociatiei de proprietari, inclusiv cele aferente fondurilor din asociatia de proprietari
.
Buna ziua. In aceasta situatie ma aflu si eu. Insa, dincolo de acest aspect, urmatorul este mai important:
1. Trebuie sa achit din nou fondul de rulment, desi niciodata nu am fost restantiera si desi am chitanta ca l-am mai achitat o data. Si asta doar pentru ca vechiul administrator l-a folosit pentru uzul propriu, iar administratia de proprietari se judeca acum cu el. Cand am intrebat de ce sa mai achit o data ceea ce am achitat deja, mi s-a raspuns ca daca nu imi convine sa il dau in judecata pe vechiul administrator (este locatar in acelasi bloc) si sa recuperez de la el ceea ce platesc acum. Intrebare: pai daca actuala administratie se judeca cu el pentru aceleasi lucruri, de ce sa ma mai judec si eu? Caci platim deja avocati pentru aceeasi cauza, nu?
2. Nu sunt afisate la intretinere: facturi, devize, procesele verbale si hotararile AG niciodata.Cand am solicitat acest lucru, mi s-a spus ca nu se practica pe nicaieri. Exista stipulata aceasta obligativitate in vreo lege?
3. Salariul administratorului este in cuantum net de 1.000 L, in conditiile in care vine doar 8-10 ore/ luna pt. incasare. Incotro sa ma indrept? Inteleg ca presedintele are 250 L, iar femeia de serviciu 350 L. Cheltuielile repartizate la intretinere pentru salarii insumeaza per total 4.800 L. E corect?
In speranta ca ma veti indruma catre legile sau institutiile ce pot reglementa cele prezentate mai sus, va multumesc anticipat. Toate cele bune!
1. Fondul de rulment este constituit pentru a putea plati facturile care vin la asociatie pana cand se repartizeaza pe liste si incep sa fie incasati banii.
Daca acest fond de rulment s-a furat de catre fostul administrator, acesta va raspunde in fata justitiei, dar banii pesin nu exista pentru a-si indeplini rolul lor. Asadar, pana se recupereaza acei bani furati, ar trebui ca dv., proprietarii sa puneti din nou bani in fondul de rulment ca sa puteti functiona in siguranta, iar dupa ce banii vor fi recuperati de la fostul administrator e normal sa primiti acesti bani pe care ii dati acum inapoi.

2. Nu exista obligatia de a impanzi geamurile holului cu tot felul de documente. Acestea stau in dosarul lunar al asociatiei si orice proprietar este indreptatit sa le consulte, daca are indoieli, nelamuriri, suspiciuni.

3. Administratorul face o munca pe care dv. o vedeti in parte, dar nu e platit numai pentru activitatea de casierie, ci si pentru aceea de contabilitate, de contacte cu furnizorii, cu prestatorii, cu banca etc.
Cred ca mai aveti ceva salariati sau indemnizati pe-acolo.
Ca sa va faceti o socoteala cat de cat aproximativa, trebuie sa stiti ca pentru un salariu de 1000 lei asociatia plateste in plus la stat cam 790 lei. Daca faceti proportia aceasta si pentru celelalte salarii si mai aflati si despre cele pe care nu le stiti, o sa constatati ca par a fi corecte.
Statul de salarii este un document care poate fi consultat, face parte din dosarul lunar al asociatiei.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Fond special asociatie proprietari andalex24 andalex24 Buna ziua, asociatia de proprietari a hotarat crearea a doua fonduri speciale RADET respectiv Apa Nova, prin care lunar fiecare locatar este obligat sa ... (vezi toată discuția)
Fond rulment intretinere bloc brendissima brendissima Mai exista sau nu fond de rulment?Eu stiam ca in 2007 s-a decis ca nu mai este obligatoriu, ci optional, dar in acelasi timp s-a nascut foondul de reparatii. ... (vezi toată discuția)
schimbare administratie bloc. carolinagherman carolinagherman In februarie 2010 a fost ales un nou comitet de administratie a blocului in care locuiesc pe motiv ca fostul administrator a furat S-a adirmat cu aceasta ... (vezi toată discuția)