avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 826 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Situatie inlocuire telefon defect
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Situatie inlocuire telefon defect

Buna ziua,

As avea nevoie de o opinie cu privire la un telefon care s-a stricat pe cand era in garantie in locul caruia acum trebuie sa imi cumpar eu un altul pe banii mei.

In iunie 2012, eu am cumparat un telefon de la Orange, cu prelungire de abonament, valoarea lui fiind de in jur de 1900 de lei. La momentul respectiv, numarul meu de telefon se afla pe contul altei persoane, sa-i zicem, Ion.(nu-l cheama asa) In aprilie 2013, s-a facut cesiune pentru linia mea, eu acum avand propriul meu cont de sine statator.

Ion a cumparat telefonul pentru mine si pentru abonamentul meu, platindu-l partial cu niste puncte Thank You care ii apartineau. Telefonul, conform facturii pe care mi-au dat-o atunci, a fost platit in urmatorul fel, cu aproximatie:

- 1300 RON - discount pentru prelungirea abonamentului (valoare de 30 de EUR pe care eu am platit-o lunar aproape un an si jumatate)

- 600 RON - puncte Thank You care apartineau lui Ion

Cand s-a tras linia, practic eu nu a mai trebuit sa platesc nimic in plus pentru telefon.

Telefonul s-a stricat la sfarsitul lui septembrie. Dupa 18 zile de stat in service, mi s-a spus ca este ireparabil. Cei de la Orange mi-au zis ca nu imi mai pot da acelasi model, ca nu il mai au. In consecinta, factura care s-a emis in iunie 2012 pentru telefonul stricat, trebuie stornata, iar telefonul trebuie returnat in vederea inlocuirii. Zis si facut, am returnat telefonul, iar factura a fost stornata. Ion si-a primit punctele Thank You. Eu am primit "dreptul" de a-mi cumpara un alt telefon din banii mei, "beneficiul" fiind ca pot sa imi prelungesc abonamentul cu inca doi ani, asta ca sa nu platesc pretul telefonului integral.

Eu astazi voi urma acest sfat si imi voi cumpara un alt telefon in aceste conditii deoarece am mare nevoie telefon si nu mai pot astepta.

Eu doar as vrea sa stiu daca, in cadrul scenariului de mai sus, solutia prezentata de Orange este rezonabila sau in conformitate cu legea.

Multumesc anticipat.
Cel mai recent răspuns: ynocentta , utilizator 09:29, 24 Octombrie 2013
Aceasta este politica operatorului
Este suspect ca la initierea procedurii de achizitie telefon nu ati fost corect si complet informat referitor la eventuale si posibile riscuri

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Renuntare abonament inainte de termen ionutadriandragut ionutadriandragut buna ziua daca vreau sa renunt la un abonamnet de la orange inainte de expirare, mai exact acest abonament e prelungit in decembrie si cu achizitionare unui ... (vezi toată discuția)
Reziliere abonament orange icsn icsn Buna ziua, am 2 abonamente la orange, eu si sotia, anul trecut in februarie le-am prelungit cu vreo 2-3 luni inainte de termen ( 2 ani ) pe inca 2 ani, am ... (vezi toată discuția)
Facturare abuziva orange ela76 ela76 In luna ianuarie 2011 mi s-a facturat abuziv de catre Orange, pt.luna decembrie 2010, c/v mesaje Enjoy divertisment cu tariful de 3 euro+tva/mesaj, in total ... (vezi toată discuția)