Buna ziua. Am un cont strain intr-o banca germana. De cateva zile nu primesc banii trimisi din Germania, de familie, in cont. Am fost sa intreb la banca in repetate randuri si mi s-a spus ca nu stiu nimic, nu au acces la datele contului, caci este cont strain. Ei nu au primit banii aici, dar ai mei imi spun ca in Germania arata ca s-au trimis si ca au venit in contul meu, deci ca acolo totul figureaza in regula. Ce as putea sa fac?
Nu am mai intalnit o asa problema,insa parerea mea este ca dvs trebuie sa verificati daca din Germania s-a trimis bani in contul corect.
Se poate ca din greseala din Germania sa se fii trimis banii in alt cont. Verificati foarte bine ce nr.de cont,respectiv cifrele contului.
Mi-au spus ca totul e corect. M-ar interesa daca stiti la cine/unde m-as putea adresa cu aceasta problema pentru a fi facute investigatii si pentru a se rezolva problema. Deasemenea cui as putea adresa o plangere?
Solicitati in scris la ambele banci,la superiori, (Germania si Romania),sa va raspunda tot in scris operatiunile bancare. Daca cei din Germania va arata ca operatiunea de transfer s-a efectuat,atunci sa va arate si ca banii au ajuns direct in contul bancii din Romania.
Dupa ce ati primit si raspunsul de la banca din Romania,sa efectuati o traducere legalizata,si mergeti inapoi in Germania sa aratati ca nu au ajuns banii la banca din Romania.
Parerea mea este ca trebuie sa va recuperati banii din banca din Germania.
Asteptati si raspunsul altora.
Stefan021
Utilizator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
”Solicitati in scris la ambele banci,la superiori, (Germania si Romania),sa va raspunda tot in scris operatiunile bancare. Daca cei din Germania va arata ca operatiunea de transfer s-a efectuat,atunci sa va arate si ca banii au ajuns direct in contul bancii din Romania.
Dupa ce ati primit si raspunsul de la banca din Romania,sa efectuati o traducere legalizata,si mergeti inapoi in Germania sa aratati ca nu au ajuns banii la banca din Romania”
For real? o traducere legalizata?). Nu mai traim in 1989! Banciile intre ei cunosc limba bancara indiferent daca un document este emis in limba germana,olandeza, franceza etc.
E simplu. Banca din Germania a emis un ordin de plata (pe hartie sau in formatul electronic) catre un cont IBAN din Romania. Banca din Germania poate trimite foarte usor, dupa cererea persoanei care a trimis bani, prin e-mail (scanat) dovada respectiva. Nu conteaza daca documentul respectiv este emis in limba Germana ca avem bancherii destepti aici in Romania!
In mod normal o plata facut din afara Romaniei este trimis direct (prin SEPA) catre o banca din Romania sau prin un transfer SWIFT (prin o banca corespondenta). Daca banii nu au ajuns in contul dvs sunt 2 posibiitati:
1. Banca din Romania nu recunoste datele contului IBAN/numele persoanei si trimite bani inapoi catre contul din Germania
2. Banca nu trimite bani inapoi si intern va face o verificare pe baza numele clientului/sau alte date de contact, pana la rezolvarea problemei
Se intampla foarte des ca o plata din afara ajunge intr-un cont ”collection” (la banca din Romania) care intern va vira banii in contul clientiilor (depinde de sistemul de soft).
Sfatul meu: duceti-va cu ”dovada de plata” (copie) din Germania la un director de sucursala ai bancii romanesti, si ramaneti acolo pana la incasarea baniilor.
Daca este necesar pot sa va ajut (pentru ca am foarte multe contacte in domeniul bancar). Ajutorul oferit nu va costa nimic!