L nr 230/2007 ART. 35
(1) Pentru activitatea de administrare care include activităţi de administrare
tehnică, de contabilitate şi casierie, asociaţia de proprietari poate angaja fie
persoane fizice atestate pentru funcţia de administrator de imobile, fie poate încheia
contract de administrare cu persoane juridice specializate şi autorizate, care au ca
obiect de activitate numai domeniul asociaţiilor de proprietari ori care au ca
activitate principală administrarea imobilelor pe bază de tarife sau contract.
Administratorilor de imobile li se aplică în mod corespunzător prevederile art. 21 alin.
(2) şi ale art. 22.
(2) Persoanele fizice pot fi angajate prin încheierea unui contract individual de
muncă, conform celor stabilite prin negociere directă.
(3) Candidaţii pentru funcţia de administrator de imobile trebuie să prezinte
comitetului executiv al asociaţiei de proprietari documentele solicitate, garanţiile
profesionale şi materiale prevăzute de lege şi trebuie să nu fi suferit nicio
condamnare.
HG nr 1588/2007 ART. 22
(1) Activitatea de administrare a condominiului include activitati de administrare
tehnica, de contabilitate si casierie.
(2) Asociatia de proprietari angajeaza persoane fizice atestate pentru functia de
administrator sau încheie contracte cu persoane juridice specializate si autorizate pentru
realizarea, respectiv furnizarea serviciilor necesare administrarii, întretinerii, investitiilor si
reparatiilor asupra proprietatii comune.
(3) Pentru a fi autorizate de catre autoritatile administratiei publice locale pentru
activitatea de administrare, persoanele juridice specializate trebuie sa îndeplineasca
urmatoarele conditii:
a) sa aiba ca obiect de activitate numai domeniul asociatiilor de proprietari ori ca
activitate principala administrarea imobilelor pe baza de tarife sau contract;
b) sa aiba angajate persoane atestate în conditiile prezentelor norme metodologice;
c) sa dovedeasca ca au bonitate financiara.
(4) Administratorii trebuie sa prezinte garantii morale, materiale si profesionale
acceptate de comitetul executiv al asociatiei de proprietari a cladirii pe care urmeaza sa o
administreze.
(6) Contabilul raspunde de organizarea si conducerea contabilitatii, în conditiile legii.
La asociatiile de proprietari care opteaza pentru conducerea contabilitatii în partida simpla,
administratorii de imobile pot cumula si functia de contabil.
(7) Administratorul care îndeplineste si functia de contabil în partida simpla are
obligatia sa întocmeasca si sa completeze registrul jurnal, registrul inventar, registrul
pentru evidenta fondului de reparatii, registrul pentru evidenta fondului de rulment,
registrul pentru evidenta sumelor speciale, registrul pentru evidenta fondului de penalizari,
precum si alte formulare specifice activitatii de contabilitate, prevazute prin ordin al
ministrului economiei si finantelor.
r
~ final discuție ~