avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 368 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... \\"conflict de munca\\" sau abuz ?!
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

"conflict de munca" sau abuz ?!

buna ziua,
lucrez ca gestionar la o firma de distributie, prietenul meu lucreaza ca sofer la unul din furnizorii firmei la care lucrez eu. Seful a aflat si a considerat ca nu este ok, astfel incat ca sa-si protejeze afacerea m-a trimis in concediu de odihna ca apoi sa intru in preaviz. Mentionez ca in contractul de munca nu exista nicio notificare in acest sens, nicio clauza de confidentialitate (nici nu era cazul, noi cunoscandu-ne inainte de a ma angaja) si nici nu a avut ce sa-mi reproseze legat de prestatia fata de job. Consider ca este o nedreptate, un abuz. Ce pot face pe cai legale in aceasta situatie?
Astept raspuns urgent.
VA multumesc!
Cel mai recent răspuns: waspwasp14 , utilizator 20:45, 13 Noiembrie 2013
nu puteti dect sa contestati in termenul legal de 30 de zile decizia de concediere si sa relevati ca ala baza acestei aau stat consderente de ordin subiectiv
Decizia de incetare a c.i.m. se contesta in termen de 45 de zile de la data comunicarii acesteia.
Termenul de 30 de zile este pentru decizia de sanctionare , inclusiv desfacere disciplinara a c.i.m.

Concedierea verbală, dispusa de catre angajator este abuzivă şi ilegală, atat timp cit nu s-au respectat dispoziţiile din Co­dul muncii, care prevad situatiile cand cel care angajează poate desface contractul de muncă încheiat pe o durată nedeterminată/determinata , însă cu respectarea formelor legale.
Decizia de incetare a c.i.m. se contesta in termen de 45 de zile de la data comunicarii acesteia.

jurisprudenta constanta a instantelor , cel putin din Bucuresti este in sensul ca termenul de contestare pentru orice decizie de concediere este de 30 de zile, avand in vedere noua forma a codului muncii din 2011 ce modifica in opinia instantelor celelate prevederi anterioare.

nu intru pe fondul problemei si nici in polemica spun doar ca am vazut actiuni repinse ca tardiv introduse dupa permenul de 30 de zile si in termenul de 45....paza buna pazeste primejida rea ...nu?
Ultima modificare: Marți, 12 Noiembrie 2013
Antoanela Geaman, Avocat
NIci in Bucuresti nu este constanta jurisprudenta...s-au depus foarte multe actiuni pe acest considerent - 45 de zile - si chiar acceptate de Tribunalul Bucuresti.
Ultima modificare: Joi, 14 Noiembrie 2013
Cornel Vasile, Consilier juridic
va multumesc frumos sdi o seara linistita!

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Pot fi concediat fara motiv? Luk1961 Luk1961 Mi s a comunicat ca voi fi concediat( verbal) Se poate asa ceva? (vezi toată discuția)
Solicitarea parasirii societatii in timpul programului de lucru theonewho theonewho Buna ziua, Am următoarea situație: fiind în preaviz, am fost chemata în biroul directorului pentru a da niște explicații verbale referitoare la modul ... (vezi toată discuția)
Neplata salariului:nu mi a fost platit salariul integral Petre36 Petre36 Buna ziua.Sper sa ma puteti ajuta, am o problema cu fostul meu angajator. Am lucrat recent la o firma, insa din cauza conditiilor total indecente de munca m ... (vezi toată discuția)