Bună seara,
Am întocmit şi înaintat plângere administrativă prealabilă, prin care am solicitat revocarea unor prevederi ale unei anexe (anexă cu caracter clasificat) la o Hotărâre de Guvern invocând un drept constituţional şi anume, egalitatea în drepturi.
Prin răspunsul formulat de către cei în drept să o facă, îmi aduc la cunoştinţă că "actul normativ nu are caracter individual, având aplicabilitate pentru o categorie de persoane definite ca fiind cadre militare în activitate, sens în care nu se poate dispune revocarea acestora"
Întrebare:
Se pot sau nu, revoca prevederile unui act normativ, în condiţiile în care acestea prin comparaţie cu prevederile unei Legi îmi încalcă un drept constituţional?.
Mulţumesc.
Răspunsul primit este cel legal. Un act normativ nu poate fi revocat. El poate fi modificat, completat, abrogat. Vedeţi, în acest sens, Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative.
Aşa cum am menţionat anterior, revin cu privire la acest subiect:
Ca să fiu puţin mai exact, am să intru puţin mai în detaliu.
În condiţiile Legii 554 a Contenciosului administrativ, prin plângere administrativă prealabilă, am solicitat recunoaşterea unor drepturi stabilite prin Legea pensiilor, revocarea punctelor dintr-o anexă a HG 1294/2001 (acelea care prin comparare cu L.263/2010 fac ca să nu mi se acorde dreptul cuvenit conform muncii prestate) şi înlocuirea acestora cu unele prevederi noi care să fie în concordanţă cu prevederile Legii unitare a pensiilor.
Ca să fiu mai explicit şi să vedeţi că motivul este întemeiat, fac următoarea precizare:
În anexa la HG. 1294 activitatea de reparare a muniţiilor este încardată la condiţii de muncă deosebite, pe când aceeaşi activitate în Legea pensiilor este încadrată în condiţii speciale. Acesta este doar unul din aspectele invocate. Aş putea să mai exemplific.
Dat fiind faptul că sunt cadru militar, actul normativ care mi se aplică este anexa la HG care după cum am arătat este strâmbă încălcându-mi dreptul constituţional de egalitate în drepturi .
Încercând să îndrept această neconformitate am făcut demersurile amintite anterior.
Înţeleg că în conformitate cu art. 64 alin. 1 din Legea nr. 24/2000 se pot abroga în tot sau în parte, prevederile neconstituţionale, dar care este metodologia, cine este îndreptăţit să ceară şi cine să dezbată?. Aceleaşi prevederi ale Legii nr. 554, se aplică şi la astfel de solicitări, pentru că dacă este aşa atunci practic diferenţa este ce anume soliciţi şi anume revocare sau abrogare?.
Sper să fi fost destul de explicit.
Mulţumesc anticipat.
Am înţeles ce aţi vrut să explicaţi mai sus. Ce pot să vă spun este faptul că puteţi să mergeţi liniştit în instanţă. Aţi parcurs procedura prealabilă şi asta este suficient.
Alineatul 1 al art. 7 din Legea nr. 554/2004 prevede că persoana care se consideră vătămată printr-un act administrativ individual trebuie să solicite revocarea actului. Mai apoi, alin. 1 ind. 1 prevede doar că, în cazul actului administrativ normativ, plângerea prealabilă poate fi formulată oricând. Legiuitorul nu a avut în vedere faptul că un act administrativ normativ nu poate fi revocat, norma fiind, din punctul meu de vedere, incompletă şi inexactă. Asta nu poate afecta dreptul pe care îl aveţi de a vă adresa instanţei de contencios administrativ pentru că, repet, aţi parcurs procedura prealabilă aşa cum este ea prevăzută de lege.