avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 503 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Este normal ca la cheltuielile comune ale blocului sa ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Este normal ca la cheltuielile comune ale blocului sa gasesc cabinetul de avocatura si o firma

Buna ziua!

Sunt proaspat propietar al unui apartament la bloc si avem o colaborare cu administratorul blocului sa ne trimita situatiile de plata pe mail.
Am verificat cheltuielile repartizate si la tabelul cheltuieli comune intrau:
Un cabinet de avocatura;
O firma;
PFA-ul administratorului;
Caiet Pv;
Ascensor ISCIR + mentenanta;
Avizier+apometru.
Toate acestea insumand suma de 2809.72.
Toate bune si frumoase pana aici, insa mi-a atras privirea in tabelul de repartizare a chelutielilor per locatari, la subsolul coloanei Cheltuieli Comune, la total, era trecuta aceiasi suma, ceea ce inseamna ca aceste cheltuieli au fost repartizate noua locatarilor.

Cautand mai mult am gasit articolul 36 din HG 400/2003:

Art. 36. (HG 400/2003)
(1) Pentru spatiile cu altă destinatie decât cea de locuintă din condominiu ori pentru
apartamentele sau spatiile ai caror detinatori prin natura activitătilor lor croitori, cosmeticieni,
coafori, notari, avocati şi altii - primesc la domiciliu şi alte persoane, criteriile de calcul al
cheltuielilor aferente acestora se stabilesc prin conventie anuală încheiată cu proprietarii
acestor spatii sau apartamente. Cheltuielile pentru apă rece şi canalizare, apă caldă
menajeră, încălzire, gaze naturale, energie electrică pentru părtile comune, pentru functionarea
ascensorului/ascensoarelor, colectarea şi transportul gunoiului menajer, ridicarea reziduurilor,
precum şi pentru salarii şi indemnizatii se repartizează conform criteriilor stabilite de comun
acord între asociatia de proprietari şi proprietarii acestor spatii, folosindu-se, după caz,
baremurile stabilite potrivit normelor legale. Toate aceste cheltuieli se scad din totalul cheltuielilor pe condominiu, diferenta reprezentând cheltuielile aferente locuintelor/apartamentelor.

Deci sa inteleg ca aceste cheltuieli (ma refer aici la Cabinetul de avocatura si la Firma respectiva) trebuiau deduse mai intai din total si apoi facuta repartitia, corect?

Daca nu, va rog lamuriti-ma.
Multumesc!


Ultima modificare: Miercuri, 13 Noiembrie 2013
rondelli, utilizator
Cel mai recent răspuns: rondelli , utilizator 12:20, 13 Noiembrie 2013
Sa facem, din start, o corectie. La ora actuala asociatiile de proprietari se conduc in conformitate cu Legea 230/2007 de infiintare, organizare si functionare a asociatiilor de proprietari si HG 1588/2007 cu normele de aplicare a legii (inlocuieste HG 400).

Ce ati vazut dv. este corect, intrucat toate cheltuielile care se impart pe cota-parte indiviza, totalizand acei 2809.72 lei au fost repartizate tuturor apartamentelor.

Cabinetul de avocatura si firma (???) au lucrat pentru asociatie, au emis factura, asociatia a platit pentru prestatie, urmand ca pe lista sa repartizeze aceste costuri.
Ultima modificare: Miercuri, 13 Noiembrie 2013
elga50, moderator
Cab. Av. 350,00
Firma SRL 420.00
Administrator PFA 350.00
Caiet Pv 17
Ascensor ISCIR + mentenanta 1400
Avizier + apometru 240
Total Cheltuieli Comune 2809,72

Totalul Chelutielilor Comune repartizate per locatari este 2809,76

Deci din faptul ca ambele sume sunt egale, inseamna ca aceste cheltuieli nu au fost scoase inainte sa fie repartizate (Cabinet Avocatura si Firma)

Intrebarea este :
Nu trebuia Totalul Chelutielilor Comune repartizate per locatari sa fie Totalul - (Cabinetul de Avocatura + Firma) ??

Intreb doar, fiind nou, e prima oara cand intampin aceste situatii.
Va multumesc!
Ultima modificare: Miercuri, 13 Noiembrie 2013
rondelli, utilizator
V-am raspuns mai sus, in timp ce dv. scriati acest mesaj.

Avocatul si firma sunt prestatori pentru asociatie asa cum e si administratorul - PFA, sunt cheltuieli.
Va multumesc mult pentru raspuns dna Elga :)

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Calculul întreținerii Iuniik Iuniik Bună seara. Am și eu o întrebare in legătură cu repartizareA cheltuielilor intro asociație de locatari. La o primă ședință am hotărât să ... (vezi toată discuția)
Repartizare fact. revizie iscir.reparatii ascensor pupimic2006 pupimic2006 Normele metoldologice 1588/2007 pt aaplicarea Lg 230/2007 prevad repartizarea acestot costrui pe cota-indiviza din proprietate, ceea ce administratorul + ... (vezi toată discuția)
Cheltuieli pentru plata reparatiilor la ascensor basu basu Locuiesc la primul nivel intr-un bloc de zece etaje. Am constatat ca administratia mi-a trecut de plata cota parte din reparatia(revizia) de la lift. I-am ... (vezi toată discuția)