In contractul innividual de munca este prevazut un timp de munca de 8 ore. In realitate eu si colegii muncim 8 ore si jumatate, pe motiv ca ne asigura o pauza de masa.
Societate nu are Regulament intern sau alte dispozitii prin care sa fie reglementat programul de lucru.
In aceasta situatie pot demisiona in conditiile art. 81 alin. 8 din Codul muncii, motivand ca angajatorul nu respecta prevederile CIM referitoare la programul de lucru?
Va multumesc!
I
Obligatia de a respecta programul de munca incumba salariatului si nu angajatorului.
Angajatorul dvs impune un program de munca care nu este prevazut in c.i.m. Opinia mea este ca nu constituie motiv de demisie fara preaviz asa ceva.
Nnerespectarea de catre angajator a legilor si a altor acte normative care reglementeaza domeniul muncii, relatiile de munca, securitatea si sanatatea in munca poate fi sesizata ITM-ului si/sau Inspectiei Muncii.