1. Nu înţeleg ce legătură are termenul de 6 luni în care puteţi introduce o acţiune în contencios administrativ cu faptul că aţi uitat să anexaţi plângerea prealabilă la cerere.
Pentru că vă judecaţi potrivit dispoziţiilor vechiului Cod de procedură civilă, puteţi să propuneţi noi dovezi
până la prima zi de înfăţişare, deci veţi depune acest înscris la termenul fixat de instanţă în acest scop. Prima zi de înfăţişare este termenul la care părţile, legal citate, pot pune concluzii. Ideea este, totuşi, să îl depuneţi cât mai repede pentru a preîntâmpina orice discuţii, iar pentru asta nu vă trebuie o justificare specială.
2. Curtea de Apel
nu şi-a declinat competenţa în favoarea tribunalului. Curtea de Apel a trimis dosarul pe cale administrativă tribunalului, iar asta se datorează prevederilor Legii nr. 2/2013 privind unele măsuri pentru degrevarea instanţelor judecătoreşti, precum şi pentru pregătirea punerii în aplicare a Legii nr. 134/2010 privind Codul de procedură civilă.
Noul Cod de procedură civilă nu are nicio legătură cu această situaţie. Legea nr. 2/2013 a modificat competenţa în materia contenciosului administrativ iar aceste dispoziţii a fost de imediată aplicare. Procesul dvs. a început în 5 februarie 2013.
Nu trebuia păstrat același termen de la Curtea de Apel?
Unde anume să fie păstrat, în programul ECRIS al tribunalului? Dacă asta aţi dorit să întrebaţi, atunci răspunsul este "nu". În programul ECRIS apare data la care a fost înregistrat dosarul la instanţa respectivă, nu data la care a început litigiul (în majoritatea situaţiilor aceste două date coincid).