In dec-2011 am constituit, prin asociere libera, o as.de prop. formata conf.legii cu ac. a 12 proprietari(din total 20) prin decizia jud. definitiva si irevocabila din ian-2012, cu cod de identificare fiscala etc. Incepand din 2001 unii dintre membrii noii as.s-au debransat total(de vreo 3 ani sunt toti debransati)de la sist.comun de ter- moficare si apa-canal,instalandu-si centrale de ap.,tevi si contoare individuale pt.care-si platesc facturile direct la furnizori.Practic pe scara, tevile de apa cu tevi,
contoare ind.incheind contracte direct cu furnizorii carora le platesc direct consumul. Asadar de vreo 12 ani contribuim doar la bunastarea celor ce conduc vechea as.de prop.care niciodata cel putin in 27ani(de cand sunt eu) altii de 40 ani n-a facut nimic pt.as.orice fel de rep.,imb.,inlocuire el.uzate,orice reparatie am facut-o noi pe banii nostri pt.ca ei n-au venit niciodata nici sa constate. Incepand cu 01-03-2012 am notificat as.de prop.in care au ramas ceilalti 8prop.(nedorind sa se asocieze cu noi) ca am constituit o as.independenta,cu renuntarea voluntara la a mai fi asociati la cealalta(cu obligatia fiecarui prop.de a-si plati ian+feb 2012)anexand la notif.:decizia jud. statut; acord de asociere+pv.semnaturi,CIF;
solicitand ca cei 12 membri sa nu mai figureze in listele lor de plata. As.nou infiintata, conf.statut nu intocmeste liste de plata(utilitatile fiind platite individual:
termoficare, apa-canal, curatenia pe scara era facuta oricum voluntar de cei 12 iar pt.luminatul pe casa scarii cei 12 au tras becuri din casa pe consumul propriu de acum 5ani). Desi in 10-04-2012 ni se notifica ca din cauza ca noi ne-am separat au reziliat contr.cu firma de curatenie(care nici nu-si facea treaba) insa in listele pt. martie apar cheltuieli, cu salarii, cota-indiviza, alte chelt si cu firma de curatenie..culmea.. Si uite-asa suntem o asociatie de proprietari care platim salarii(pe care nu le-am stiut vreodata)plus penalizari(desi furnizorii ni le pun noua pe fact.individuale). Am facut memoriu la Primarie si ni s-a raspuns ca serv.din cadrul lor se ocupa doar cu informarea as.de prop. acestea fiind entitati distincte cu pers.juridica, fara scop lucrativ(ceea ce stiam si noi).. Sumele calculate+penalizari au ajuns destul de mari, nu stiu in baza carui contract de prest.serv. se calculeaza pt.ca orice suma ceruta presupune existenta unei obligatii rezultand dintr-un act...Desi le-am facut zeci de notificari, ei nu raspund si ultima solutie a ramas sa le facem o plangere prealabila colectiva la Procuratura si v-as ruga sa ne sfatuiti asupra modului de formulare...din cate stiu s-ar incadra la insusire de foloase necuvenite..si altele ...noi ne gospodarim foarte bine singuri voluntar (nici o activ.fizica sau intelectuala nu este retribuita(probabil de aceea si-au zis ceilalti ca undeva tre sa platim..X-(
#-o
1. Ceilalti 8 proprietari trebuie sa faca parte din asociatia dv. - nou infiintata - pentru ca ei au cota-parte indiviza de proprietate pe scara dv., nu la scarile vecine.
2. Lista de intretinere trebuie sa o faceti incluzandu-i si pe cei 8.
3. Nu inteleg de ce platiti salarii altei asociatii atata timp cat dv. sunteti asociatie separata. Pentru cei 8 care pana acum "au facut parte" din fosta asociatie?
E teribil ce vi se intampla si asta pentru ca v-ati apucat de o treaba si ati terminat-o prost, probabil n-ati avut cu cine va sfatui sau ati fost prost sfatuiti sau intentionat prost sfatuiti.
Asociatiile de proprietari nu se fac dupa preferintele unora si altora, ci se infiinteaza pe baza unei proprietati comune care poate fi bine delimitata de alt condominiu (scara vecina), dar nu poate fi delimitata in interiorul scarii.
@mimi1955
Ori nu intelegeti cum stau lucrurile in legatura cu aceasta problema - desprinderea de asociatia mama - ori nu va exprimati bine pentru ca nu spuneti foarte clar care e problema. Ori amandoua.
Desi ati mai ridicat subiectul acesta si in alt topic, o sa incerc sa va raspund si aici pornind de la niste presupuneri.
1. Este evident ca trebuie sa va platiti obligatiile survenite pe timpul cand faceati parte din asociatie. Macar pentru cei 12 proprietari.
2. Nu inteleg ce salarii platiti. Din momentul infiintarii nu mai aveti nici o obligatie noua fata de asociatia din care v-ati desprins.
3. Iar nu inteleg de ce ati facut plangere. Pentru ce? V-a pagubit asociatia respectiva cu ceva? V-au lezat vreun drept? v-au furat bani, sau care e motivul pentru care ati facut plangere ?
4. Daca vechea asociatie va pune in continuare sume de plata si dupa ce v-ati separat, atunci e problema lor. Simplu fapt ca le afiseaza pe lista nu inseamna ca trebuie si achitate.
5.Daca nu ajungeti la o intelegere probabil veti fi dati in judecata. In acest sens, dati dovada ca ati vrut sa va achitati vechiile obligatii dar acestia nu au demonstrat clar ce obligatii aveti de plata si nici nu au cooperat. In instanta vechea asociatie va trebui sa demonstreze foarte clar care sunt obligatiile dvs de plata.
6. Daca cei 8 proprietari neafiliati la noua asociatie mai au obligatii de placa ramase dinaintea desprinterii, din punctul meu de vedere puteti sta linistiti.
Cum s-a mai spus, asociatia nou infiintata cuprinde pe toti proprietarii aprtamentelor din scara dvs. (20), numai ca numai 12 sunt membri ai as. prop. nou-infiintate, iar ceilalti 8 nefiind membri au aceleasi obligatii ca toti ceilalti, dar nu pot sa aleaga si sa fie alesi in structurile de conducere a as. prop. Cu timpul, daca vor dori, vor semna actele aditionale si vor deveni membri cu drepturi depline. Consider ca ar trebui lamuriti cum stau lucrurile.
In situatia prezentata, daca cei 8 proprietari nu recunosc noua asociatie, logic ar fi ca nu pot sa faca parte din alta asociatie chiar din morivele amintite de catre @elga50, chiar daca si vechea asociatie nu recunoaste noua asociatie. Dar aceasta nu poate fi o problema si ma mir ca cei de la primarie nu va acorda ajutorul - de fapt de ce sa ne miram, ei exista prin noi si pentru noi - si-ar trebui sa le amintiti acest lucru. Mergeti in audienta la primar, explicati-le acest lucru in scris si verbal, cereti-le ajutorul pentru ca desprinderea sa fie efectiva si ca, cum-necum, trebuie „ rupta pisica”.
Chiar in conditiile aratate, o lista de plata trebuie intocmita pentru ca lucrurile nu stau chiar asa de roz cum le-ati prezentat. O sa trebuiasca sa mai faceti niste cheltuieli pe spatiile comune, trebuie tinuta o minima evidenta... Proprietarii actuali si membri ai as. nou infiintate, ziceti ca sunt oameni seriosi, dar iata mai sunt ceilalti 8 carora nu le cunoasteti in totalitate opiniile si nu stiti care le va fi reactia, apoi unii dintre ei se vor muta, vor veni altii, poate cu alte idei si principii.
Cereti ajutorul primariei pentru a pune lucrurile la punct si chiar daca acel „zero” despre care pomeneati nu va fi un zero absolut, trebuie sa dati drumul la activitate.
Eu cred ca cei 11 vecini ai dvs. cu care sunteti asociati, pot dormi linistiti si daca vechea asociatie ii taxeaza pe listele de plata . Nu va consumati, mai bine consumati ceva.:beer:
Puteti sa ii transmiteti presedintelui din vechea asociatie sa nu mai plateasca administratora, cenzora, comitetul, etc. asteptand bani in zadar, de la niste proprietari care s-au retras din asociatia lor. Ati facut cerere de retragere ?.Mai spuneti ca daca doreste salariile de la cei retrasi, nu are decat sa va actioneze in justitie, cheltuielile de judecata se inmultesc cu 12. Sa nu fluiere a paguba la sfarsit.