1.Pentru penalizari asociatia de proprietari trebuie sa emita chitante separate, in niciun caz chitanta pe care nu scrie nimic sau scrie numai "intretinere restanta" sau "restante",
La noi in As. de proprietari trece numai suma ce o incaseaza nicaieri nu scrie cat au fos penalizarile
Chitanta reprezinta dovada scrisa a platii unui debit de catre - in cazul nostru, un proprietar. Obligatia de plata trebuie sa figureze pe lista de plata a as. prop., in acest caz lista de plata jucand rolul de factura.
Pe chitanta trebuie sa se specifice clar ce obligatie de plata stinge acea plata. In mod obisnuit,as. prop. folosesc aceeasi chitanta pentru a incasa de la proprietari obligatii de plata a intretinerii, penalizarilor si a unor fonduri de reparatii, specificandu-se suma achitata si ce reprezinta.
Numai in cazul achitarii fondului de rulment este necesar sa se emita chitante separate deoarece conform legislatiei, fondul de rulment este singurul fond ce se poate inapoia unui proprietar, dar numai in cazul pierderii proprietatii. Incasarea pe chitanta separata a FR presupune ca proprietarul trebuie sa pastreze aceste chitante - in caz de nentelegeri...
La nivelul conducerii as. prop. se pot prevede si alte modalitati de efectuare a operatiunilor de casierie.