Am infiintat un ii si nu stiu unde trebuie sa merg sa aflu ce am de facut in continuare-trebuie sa am contabil sau daca tin eu contabilitatea unde gasesc pasii care trebuie urmati. Cei de la administratia financiara nu m-au lamurit. Inainte sa infiintez ii-ul mi-au spus sa il fac si apoi mi se spune. Precizez ca ii-ul are ca domeniu de activitate confectionarea articolelor de imbracaminte ( lucrez croitorie comanda acasa)
Deci dupa ce v-ati inregistrat la registrul comertului si apoi la finante, va achizitionati registrul unic de control, registrul jurnal de incasari si plati (pe care-l vizati la inspectorul de la finante) si registrul inventar.
Apoi va achizitionati casa de marcat pe care o fiscalizati. Actele necesare pentru aceasta treaba le aflati de la firma de unde veti cumpara casa de marcat.
Veti emite bon fiscal la fiecare client, la sfarsitul zilei in care ati avut incasari scoateti raportul zilnic de la casa de marcat si cu el va inregistrati la capitolul incasari in registrul jurnal de incasari si plati.
Tot in registrul jurnal de incasari si plati va inregistrati si cu chitantele/bonurile fiscale de plata de la facturile cu care ati cumparat consumabilele (metraje, ata, fermoare, ace, etc.) dar si chitante de la plata impozitului pe venit, contributii sociale la sanatate si pensie, chirie spatiu daca e cazul si altele.
Nu aveti nevoie de contabil. Declaratiile vi le puteti depune singura.
Registrul jurnal de incasari si plati il puteti tine si pe calculator si totalul lunar il treceti in registrul vizat la finante.