avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1135 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Nota de consum
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Nota de consum

Buna ziua,

Am o neclaritate cu privire la detalierea cheltuielilor inscrise luna de luna pe nota de consum, respectiv:
1. ni se cere sa platim fond de reparatii, iar separat avem si reparatii (reparatii nu trebuie sa fie reparatii si atat?). Fondul de rulment a fost achitat separat;
Pentru reparatii mi s-a comunicat ca a fost necesara interventia pentru canalizare, doar ca nu a existat niciun fel de adunare generala, sa fim informati.
2.apa calda parti comune; apa rece parti comune variaza costul si nu imi este clar de ce;
3.avem rubrica salarii si rubrica prestari servicii. La prima sunt salariile presedintelui si la a doua sunt salarii femeia care se ocupa cu curatenia si instalatorul blocului (care primeste niste bani doar ca sa-i fie afisat numarul de telefon, sa poata fi contactat). De ce am rubrici separate si de ce sunt nevoita sa platesc un instalator care nici nu vine in functie de timpul de care dispunem?;

Va multumesc pentru timpul acordat.

Toate cele bune!



Cel mai recent răspuns: Adam Grecu , utilizator 09:20, 9 Ianuarie 2014
1-Sunt 2 fonduri distincte cel de rukment si cel de reparatii iar sumele respective au utilizare separata
Fondul de rulment asigura achitarea facturilor furnizorilor/prestatorilor de servicii pana la recuperarea cotelor de intretinere de la proprietari
Fondul de reparatii asigura sumele necesare pentru reparatii parti comune aparute in perioada de exploatare a imobilului de locuit in comun
Avand in vedere urgenta interventiei,nu este necesara convocarea de adunare generala pentru executarea de reparatii parti comune urgente,comitetul executiv prin bugetul de venituri si cheltuieli are prevazut fond din care sa execute reparatiile urgente
2-Pentru clarificare,in temeiul disp art 10 din L nr 230/2007 solicitati presedintelui sa va prezinte documentele justificative
Suplimentar,aveti la indemana disp art 12 A al c si d din HG nr 1588/2007 care prevede dreptul in favoarea proprietarului de a contesta lista de plata intretinere in termen de 10 zile de la afisare
Presedintele de asociatie are obligatia sa raspunda la contestatie in termen de 7 zile
3-Atentie instalatorul detine incheiat contract de prestari servici cu asociatia de proprietari,pentru reparatii parti comune de instalatii-astfel incat executia reparatiei nu este conditionata de timpul dv
Pentru probleme la instalatia din proprietatea dv,functie de zona care necesita interventie=parte comuna sau parte individuala,reparatia se poate executa de catre proprietar functie de programul acestuia si al instalatorului - fie cel al asociatiei de proprietari,fie orice persoana autorizata
Nu toate as. prop. folosec detalierea cheltuielilor prin note de consum, insa odata cu aparitia softurilor specializate, asociatiile au posibilitatea de a putea informa fiecare proprietar cu zeci de rapoarte privind activitatea acesteia, ceea ce per total este un lucru bun - zic eu.
Avand in vedere cele scrise in postarea dvs., toate neclaritatile despre care vorbiti, pot fi clarificate cu mare usurinta chiar la sediul as. proprietari, printr-o simpla discutie pe care trebuie sa o purtati cu cei care conduc as. prop.
Observ ca aveti neclaritati despre mai multe probleme - fonduri de reparatii, preturi, salarii, contracte - ori sursa acestor informatii este chiar conducerea as. prop.
Succes!
Buna ziua,

Multumesc pentru raspuns. Un aspect, referitor la:
"Fondul de rulment asigura achitarea facturilor furnizorilor/prestatorilor de servicii pana la recuperarea cotelor de intretinere de la proprietari" - am fost obligati sa platim cate 50 de Ron / luna (timp de aprox. 8 luni), esalonare catre Radet, bani neacoperiti din cauza rai platnici si intrebarea mea este daca aceasta esalonare catre Radet nu putea fi acoperita din fondul de rulment?
Banii dati au fost buni dati si ma intreb cum pot sa ma apar de situatii de genul asta, intrucat raii platnici exista in continuare si sunt purtati prin instante, cu dosare pe rol.

O vecina a sunat-o pe jurista de la asociatia de proprietari sa-i solicite justificarea costurilor, respectiv fond reparatii / reparatii si i s-a inchis telefonul.
De cele mai multe ori nu se binevoieste sa ti se ofere toate informatiile de care ai nevoie, pentru a intelege mai bine pentru ce anume dai banii.
Ultima modificare: Miercuri, 8 Ianuarie 2014
elga50, moderator
Nu pe jurista trebuie s-o intrebati si nu prin telefon, ci sa adresati o solicitare scrisa catre presedintele asociatiei ca sa puteti primi un raspuns tot scris.

Poate ca nu exista bunavointa de a vi se explica, dar e bine sa va adresati totusi persoanei care va poate raspunde in cunostinta de cauza - presedinte, administrator.
S-a apelat la ajutorul juristei, intrucat este mult mai competenta decat presedintele.
I s-a solicitat lamuriri telefonic, intrucat lucram asa cum lucram si de multe ori nu te incadrezi in programul pe care il au la asociatie.

Alte discuții în legătură

Fond de rulment si fond de reparatii Dum.Lore Dum.Lore Buna seara! Am si eu o nelamurire. M-am mutat de curand intr-o garsoniera si nu inteleg pentru ce este fondul de rulment 5.00lei si fondul de reparatii 5.00 ... (vezi toată discuția)
Fond de rulment bellefille bellefille Proprietarul unui spatiu comercial ,aflat la parterul unui imobil de locuinte ,care este inchiriat este obligat la plata fond rulment si daca da cum se ... (vezi toată discuția)
Incheiere de contracte individuale pe fiecare proprietar in parte la apa rece catana aurora cristina catana aurora cristina Avem asociatie de proprietari pe casa scarii, sunt 5 proprietari cu datorii mari , am lacut coloana de apa rece pe casa scarii legala cu proiect si societate ... (vezi toată discuția)