avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 813 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Indemnizatie de crestere a copilului mama studenta
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Indemnizatie de crestere a copilului mama studenta

Buna ziua,

Sunt studenta in anul II de studiu la un program de master la o facultate de stat cu invatamant la zi. Din aprilie 2013 pana in 10 ianuarie 2014 am lucrat cu jumatate de norma la un SRL care din pacate a intrat in insolventa si si-a inchis activitatea. In consecinta am contribuit la stat timp de 8 luni cu o suma calculata pentru venitul meu de 375 lei pentru programul de jumatate de norma.
Sunt insarcinata in 3 luni si urmeaza sa nasc in luna iunie anul acesta.
Stiu ca mamele studente iau o indemnizatie de crestere a copilului cu 200 lei mai mica decat mamele care au lucrat 12 luni in ultimii 2 ani si aveau un salariu minim pe economie.
In situatia aceasta nu stiu daca m-ar avantaja sa mai contribui individual la stat timp de 4 luni pentru a avea 12 luni de contributii, pentru a obtine o indemnizatie mai mare sau in momentul cand voi depune actele pentru indemnizatie se va tine cont doar de faptul ca am frecventat cursurile la zi. (lucrand cu jumatate de norma, calculul ar fi 8luniX375lei/12 care ar rezulta o suma f mica si voi beneficia de minimul acordat de stat).
Va rog sa ma ajutati sa gasesc cea mai buna solutie pentru a obtine o indemnizatie decenta pentru cresterea unui copil, legislatia s-a mai schimbat si au intervenit modificari destul de consistente. Unde as putea sa adresez mai multe intrebari legate de situatia mea?
Va multumesc!
Cel mai recent răspuns: ionelala , utilizator 15:14, 8 Ianuarie 2014
1. Daca veti naste in iunie 2014 cele 12 luni eligibile pentru a beneficia de indemnizatie pentru concediu crestere copil (CCC) sunt iulie 2013 - iunie 2014.