In iunie 2007 am vandut un apartament si nu am reziliat contractul cu firma de cablul personal ci am facut cererea de reziliere si am dat-o noului proprietar (la rugamintea acestuia) sa o depuna el in ziua in care isi facea cerere de trecere a abon pe numele sau. Se pare ca acesta nu a depus-o si nici nu a incheiat atunci alt abonament cu firma de cablu ([EDITAT]), folosind in continuare abonamentuil de pe numele meu inca aproximativ un an, timp in care a si achitat acest abonament . Din iulie 2008 nu a mai platit ( acumulind restante aprox 3 luni)., nu a nici depus cererea si nici nu m-a anuntat sa merg saa-l reziliez eu.In plus nici nu mi-a inmanat somatiile trimise de [EDITAT] pt sumele restante si asa ca m-am trezit luna asta cu o "Somatie repetatat de plata " de la firma de recuperare de debite.
Va rog sa ma sfatuiti ce sa fac in acest caz , ce masuri pot lua impotriva noului proprietar ca a folosit abonamentul incheiat de mine fara acordul meu, ca a preluat corespondenta (facturi, somatii) care nu erau pe numele lui fara a le returna expeditorului .
Sunt obligata la plata acestor restante in cazul in care pot dovedi ca nu am folosit serviciile respective si ca nu am primit nici o somatie (nu am semnat de primirea lor) sau pot face sezizare la [EDITAT] sa solicite suma de la noul proprietar?
Aveti mai multe posibilitati:
1) Sa faceti o sesizare la [EDITAT], anexand dovada ca dvs. ati vandut apartamentul in cauza, respectiv faptul ca nu ati fost beneficiara serviciilor [EDITAT] in perioada respectiva.
2) Tot o astfel de sesizare se poate depune si la OPC in care relatati faptul ca vi se cer niste bani (de catre [EDITAT]) pentru servicii de care nu ati beneficiat (acesta va sfatuiesc sa o faceti in momentul in care nu aveti un raspuns favorabil dvs. de la [EDITAT])
3) La Oficiul PTTR unde ati avut domiciliul depuneti o cerere in care sa specificati faptul ca corespondenta pe numele dvs. sa nu mai fie dusa la fosta adresa, ci doriti sa va fie transmisa la noua adresa.
Sfat:
- sesizarile se trimit cu confirmare de primire (pe noua dvs. adresa);
- in sesizarea respectiva mentionati:
*Ordonanţă nr. 27/2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor arată la Art. 8. - (1) Autorităţile şi instituţiile publice sesizate au obligaţia să comunice petiţionarului, în termen de 30 de zile de la data înregistrării petiţiei, răspunsul, indiferent dacă soluţia este favorabilă sau nefavorabilă, iar la Art. 15. - Constituie abatere disciplinară şi se sancţionează potrivit prevederilor Legii nr. 188/1999 potrivit legislaţiei muncii următoarele fapte: a) nerespectarea termenelor de soluţionare a petiţiilor, prevăzute în prezenta ordonanţă.
* In cazul in care ati avut si alte neplaceri legat de clauzele contractuale specificati faptul ca: Sunt considerate clauze contractuale abuzive conform anexei din Legea 193/2000 la alin. (1) lit. c) obligarea consumatorului să îşi îndeplinească obligaţiile contractuale, chiar şi în situaţiile în care comerciantul nu şi le-a îndeplinit pe ale sale; lit. j) restrângerea sau interzicerea dreptului consumatorului de a rezilia contractul, în cazurile în care comerciantul nu şi-a îndeplinit obligaţiile contractuale.
Contracte
ionutz1984
salut am o intrebare se poate rezilia un contract de tlf mobila inainte de termen fara a mai plati restul lunilor care ar ramane pana la expirarea lui??? (vezi toată discuția)