Raspunsul la intrebare este cu atat mai bun cu cat e intrebarea mai bine pusa. Consider ca intrebarea nu e pusa bine iar lacunele pe care le vad ar fi:
- ce inseamna: "voi lucra de acasa"?
- ziceti: "se vor mai angaja persoane". Dvs. sunteti angajata? Asta inseamna incheierea unui contract individual de munca.
Ce am zis mai sus sunt doar parte a nelamuririlor,
Deci, faceti primul pas si dati mai multe explicatii.
Multumesc pentru atentia acordata mesajului meu :)
Am tot cautat pe net si am scris aici deoarece nu stiu din ce punct sa pornesc.
Aceasta firma din Franta doreste sa ma angajeze doar pe mine intr-o prima etapa deoarece momentan nu este nevoie de mai multe persoane. Se va acorda suport unei echipe de vanzari din Franta. Planul de business este ca de-abia spre sfarsitul anului, crescand si echipa de acolo, sa se mai adauge inca un angajat aici. Treptat echipa va creste in Franta, direct proportional si aici.
In prima faza as vrea sa lucrez de acasa, neavand nevoie de inchirierea unui spatiu doar pentru mine, insa in momentul cand se vor angaja persoane in plus, sa cautam un birou.
Eu ar trebui sa gasesc cea mai buna solutie:
1. Pentru ca totul sa fie legal din toate punctele de vedere, ce fel de firma trebuie infiintata aici (din cate am citit trebuie o sucursala/filiala, nu punct de lucru). Firma din Romania va fi doar de suport, deci, concret, nu vom produce/vinde. Inteleg ca nu pot fi angajata a firmei de acolo fara a deschide o firma/PFA.
2. Pentru acordarea salariilor/plata impozitelor - firma va avea un statut normal in Romania, impozitele fiind cele obisnuite? Platile se pot efectua direct din Franta? (salariile si impozitele catre stat?)
As vrea in acelasi timp sa gasesc si cea mai convenabila solutie dpdv financiar si pentru angajator.
Va multumesc!
Se va putea incheia un c.i.m. cu munca la domiciliu, daca angajatorul va fi din tara.
Art. 108.C.mun.
(1) Sunt consideraţi salariaţi cu munca la domiciliu acei salariaţi care îndeplinesc, la domiciliul lor, atribuţiile specifice funcţiei pe care o deţin.
(2) În vederea îndeplinirii sarcinilor de serviciu ce le revin, salariaţii cu munca la domiciliu îşi stabilesc singuri programul de lucru.
(3) Angajatorul este în drept să verifice activitatea salariatului cu munca la domiciliu, în condiţiile stabilite prin contractul individual de muncă.
Art. 109 C.mun.
Contractul individual de muncă la domiciliu se încheie numai în formă scrisă şi conţine, în afara elementelor prevăzute la art. 17 alin. (2), următoarele:
a) precizarea expresă că salariatul lucrează la domiciliu;
b) programul în cadrul căruia angajatorul este în drept să controleze activitatea salariatului său şi modalitatea concretă de realizare a controlului;
c) obligaţia angajatorului de a asigura transportul la şi de la domiciliul salariatului, după caz, al materiilor prime şi materialelor pe care le utilizează în activitate, precum şi al produselor finite pe care le realizează.
Art. 110 C.mun.
(1) Salariatul cu munca la domiciliu se bucura de toate drepturile recunoscute prin lege si prin contractele colective de munca aplicabile salariatilor al caror loc de munca este la sediul angajatorului.
(2) Prin contractele colective de munca si/sau prin contractele individuale de munca se pot stabili si alte conditii specifice privind munca la domiciliu, in conformitate cu legislatia in vigoare.
Va multumesc mult! Deci este posibil, in contextul in care compania isi deschide un sediu aici.
Asta inseamna ca toate contributiile vor fi cele normale (pentru sanatate, pensii,etc).
Pot fi platile gestionate din Franta? Nicio plata nu va fi efectuata catre sediul din Romania, deci banuiesc ca ar trebui sa se poate proceda asa.
O duminica frumoasa!:luck: