Lucrez pentru o corporatie. Mi s-a parut ceva in neregula pe fluturasul de salariu, am discutat cu cativa colegi si am constatat ca si la ei aparea acelasi lucru.
Asa ca am adresat o intrebare departamentului de resurse umane, pe intranetul corporatiei. In formularea intrebarii am folosit exprimarea: "am confruntat fluturasul de salariul cu fluturasii a doi colegi".
Astazi m-a sunat superiorul meu, si mi-a spus ca exista posibilitatea sa mi se desfaca contractul de munca pe motiv ca am incalcat clauzele de confidentialitate impartasind informatiile din fluturasul de salariu.
Propriu zis eu nu am vazut fluturasii lor de salariu, doar am vorbit intre noi, a fost doar o simpla discutie. Exprimarea de mai sus am folosit-o pentru a fi mai "convingator" in formularea intrebarii.
I-am explicat superiorului meu ca nimeni nu a vazut fluturasul altcuiva, ca a fost o discutie si urmeaza ca, maine, el sa transmita acest lucru celor de la resurse umane.
In cazul in care cei de la resurse umane nu vor accepta explicatia, pe care le-o va transmite seful meu, ce pot face ca sa nu fiu dat afara?
Mentionez ca am contract de munca pe perioada nedeterminata si ca mi-am indeplinit mereu obiectivele, chiar le-am si depasit.
Pot sa va dea afara decat in urma unei cercetari disciplinare, cu efectuarea convocarii dvs.conform Codului Muncii, cu probe pertinente; se tine cont si de atitudinea dvs. anterioara in firma; ar fi recomandabil ca la cercetarea respectiva sa apelati la reprezentarea sindicatului din care faceti parte si, chiar la serviciile unui avocat pentru a va putea face probe in aparare! Daca totusi se emite o astfel decizie de concediere, aveti posibilitatea de a o contesta in instanta, in 30 de zile de la comunicarea acesteia catre dvs!
In cazul unei cercetari disciplinare aveti dreptul sa prezentati orice probe pe care le considerati ca va sunt de folos inclusiv solicitarea de a se lua declaratii celor doi colegi. Acum depinde si de politica companiei deoarece pot fi luati in vizor si colegii. Conteaza si pozitia sefului daca va sustine ce i-ati relatat.
Salariul este confidenţial, angajatorul având obligaţia de a lua măsurile necesare pentru asigurarea confidenţialităţii.
Obligaţia de confidenţialitate, instituită de art. 158 din Codul muncii, presupune interdicţia de a comunica salariile altor persoane fizice sau juridice, precum şi îndatorirea angajatorului de a lua măsuri pentru ca asemenea persoane să nu poată lua la cunoştinţă de venitul unui salariat.
De asemenea, angajatorul il poate trage la raspundere pe salariat pentru prejudiciul produs pretinzandu-i sa plateasca despagubiri corespunzatoare prejudiciului cauzat.
Incalcarea obligatiei de confidentialitate de catre salariat poate atrage raspunderea disciplinara a acestuia daca o astfel de incalcare este catalogata ca si abatere disciplinara in contractul de munca al salariatului sau in regulamentul intern al angajatorului. Salariatul vinovat de incalcarea clauzei de confidentialitate poate fi sanctionat de angajator prin aplicarea unei sanctiuni disciplinare usoare (spre ex., avertisment), dar si prin sanctiuni severe (spre ex., concediere), in functie de propriile criterii si standarde ale angajatorului, dar si de alte elemente si imprejurari concrete ale situatiei.
Concediere
Daniela2172
Buna ziua
As avea si eu o rugaminte. De cateva luni bune nu mai am acces la noile reglementari la legi si m-ar interesa in mod direct tot ce este legal in ... (vezi toată discuția)