Acum cateva luni (prin august 2013) am avut nevoie de o adeverinta cu stagiul de cotizare de la Casa de Pensii si am constatat ca imi lipsesc doua luni din perioada cat am lucrat la fostul loc de munca, mai exact 01 si 09 din 2008.
Mi s-a spus de la Casa de Pensii ca firma unde am lucrat trebuie sa retrimita in format electronic fisierul cu CAS.
Am trimis un e-mail la HR la firma respectiva si mi s-a spus ca da mai departe catre cine se ocupa de poblemele acestea si o sa primesc un raspuns. De atunci am mai trimis vreo 4 e-mail-uri si nici un raspuns ... Este vorba de o firma destul de mare de asigurari, deci nu se pune problema ca ar fi doar 3 oameni si nu are cine sa se ocupe.
Va rog sa-i spuneti, carei institutii as putea adresa aceasta problema, pentru ca nu mi se pare normal sa fiu ignorata intr-o problema in care eu nu am nici o vina ca nu au fost transmise corect datele catre casa de pensii.
Cel mai sigur si mai rapid cu putinta este sa insistati la firma respectiva, sa retrimita formularul electronic la Casa de pensii, eventual sa mergeti al sediul firmei, sa cereti o audienta la angajator si sa va convingeti de retrimiterea formularului respectiv. Astfel va convingeti si daca este o eroare cu adevarat sau formularul nu a fost transmis la Casa de pensii din diverse motive, care nu va pot fi imputabile dvs.
Da, asa ar fi frumos sa se poata rezolva cum ma sfatuiti sa fac, dar dupa e-mail-ul la care mi s-a raspuns, in aug 2013, ca se va verifica de catre cine e responsabil, am mai trimis inca 3 sau 4 e-mail-uri persoanei de contact de la HR, apoi inca 2 e-mail-uri catre intreg grupul de HR si un e-mail catre cineva din conducerea companiei si nu am primit nici un raspuns .. nici macar "mai asteapta, incercam sa rezolvam".
Eu am un copil mic (pt asta am avut nevoie de stagiu asta de cotizare) si nu ma pot plimba pe la usile lor cu copilul in brate ... si cred ca am avut destula rabdare cu ei, asa ca parerea mea este ca ar trebui sa fac urmatorul pas, sa-i las pe ei sa ma ignore in continuare si sa caut rezolvarea problemei in alta parte. Am lucrat la firma asta 5 ani, asa ca sigur problema nu e legata de mine pt cele 2 luni lipsa. Ca sa nu mai zic ca este un drept al meu, de salariat, asa ca nu mai are sens sa ma milogesc de ei sa ma bage in seama.
Puteti sesiza in scris ITM, daca aveti ceva documente (fluturasi, ordine de plata, extrase de card, etc.) care sa ateste ca in lunile respective ati incasat drepturi salariale de la firma. Se va face o ancheta de catre ITM si va veti convinge care este cauza pentru care nu se regasesc drepturile ca fiind platite/ raportate/ inregistrate in contabilitatea firmei, pentru perioada respectiva.
Aveti solutia, dar din pacate de durata si tot cu purtare pe drumuri, sa actionati firma in judecata.
Un motiv de chemare in judecata a firmei poate fi acela ca nu s-a raportat/ inregistrat in contabilitatea firmei/ platit CAS, etc.
Adeverinta somaj
liviu69
Am si eu o intrebare la dvs. sotul meu nu poate beneficia de indemnizatia de somaj deoarece a lucrat la doua firme la ultima care la disponobilizat a lucrat 8 ... (vezi toată discuția)