Salut!
M-am angajat din 15 ianuarie 2005 la o firma, am semnat contract cu ei bineinteles si am solicitat sa imi faca carte de munca. Am tot asteptat, iar acum imi spun ca ei au facut toate demersurile, dar s-a pierdut cartea mea de munca la Inspectoratul Teritorial al Muncii.
Io ce fac acuma, ca ei nu vor sa mai faca nimik de teama unui control. Nu stiu exact motivele lor ... dar eu am nevoie de cartea de munca!
Cui sa ma adresez? Pe baza carei legi? (La ce ghiseu?)
Poti face cerere la ITM pentru eliberarea temporara a carnetului de munca. Cererea se depune la ghiseul corespunzator codului pe care il are firma la care ti-a fost facut carnetul de munca ( Fiecare firma primeste un cod o data cu inregistrarea la ITM. Ghiseele sunt organizate in functie de aceste coduri).
Multumesc pt raspuns in primul rand.
Acuma: eu nu am avut carte de munca pana acuma ... este prima firma la care m-am angajat si era datoria lor sa se ocupe de asta din cate am inteles. Am solicitat persoanei care se ocupa de carti de munca in firma sa-mi dea si mie cartea de munca sa fac o copie, si ma gandesc ca respectiva persoana a facut exact ce ai zis tu (o sa verific oricum) si s-a intors cu raspunsul ca s-a pierdut cartea de munca pe acolo ... nu are de unde sa o ia.
Sa inteleg ca trebuie sa merg personal in speranta ca intre timp s-a gasit cartea mea de munca (asta daca intradevar a fost facuta una)?
Eu zic sa mergi personal la ITM si sa soliciti Carneul de munca. Eu nu am mai auzit nici un caz de pierdere...
Daca a fost intr-adevar depus carnetul tau de munca la ITM, persoana din firma care se ocupa trebuie sa aiba un proces verbal de depunere carnet de munca, vizat de ITM.Oricum, tu ar fi trebuit sa semnezi carnetul de munca inainte de a fi depus .
Daca ai vreun dubiu ca s-a intocmit cu adevarat carnet de munca, depune si tu o cerere la ITM...si trebuie sa primesti un raspuns...oficial