Buna ziua! va rog frumos sa imi spuneti si mie ce acte trebuie sa primeasca angajatul la parasirea unui loc de munca,pe baza demisiei.Mie de fiecare data mi s-a dat copie dupa contractul de munca vizat de ITM,adeverinta, decizie si nota de lichidare.As vrea sa stiu daca acestea sunt toate actele,si in termen de cate zile trebuie sa le primeasca angajatul.Va multumesc!
Cam acestea sunt documentele:
- decizia de incetare CIM
- nota de lichidare (care nu este obligatorie, dar recomandata)
- carnetul de munca (numai in cazul in care este tinut la sediul angajatorului, si nu la ITM)
- adeverinta se elibereaza in cazul in care nu aveti carnet de munca intocmit.
O observatie:
Exemplarul dvs in original dupa contractul individual de munca nu vi se da la sfarsitul contractului ci imediat dupai nregistrarea acestuia la ITM. Contractul individual de munca se incheie in 3 exemplare originale, cate una pentru fiecare parte: angajat, angajator si una pentru ITM, insa toate trei exemplarele se inregistreaza la ITM , in termen de 20 zile de la data incheierii contractului de munca.
1. Contractul individual de munca trebuie sa il primeasca fiecare salariat imediat dupa ce acesta este inregistrat la ITM, nu cand a parasit locul de munca.
2. La incetarea unui CIM (indiferent din ce motiv) salariatul primeste un exemplar din Decizia de incetare a CIM, carnetul de munca completat la zi (sau, daca nu are carnet de munca, adeverinta de vechime), nota de lichidare si, daca este cazul, o adeverinta cu bazele de calcul pentru un eventual concediu medical la noul loc de munca.
3. Toate actele trebuie inmanate fostului salariat in ultima zi de lucru sau imediat dupa ce decizia a fost inregistrata la ITM.
sa inteleg ca angajatorul trebuie sa aiba toete aceste acte in ultima zi de munca a angajatului.Dar daca refuza sa le inmaneze angajatului din diverse motive,unde poate fi reclamat?Va intreb toate aceste lucruri deoarece prietena mea urmeaza sa plece pe data de 21.04.2009 ,si sefa ei nu a dat nici un semn ca ar fi interesata sa aduca toate actele.
Se poate incepe cu o reclamatie la ITM, insa sfatul meu ar fi sa mai aveti (amandoi) putina rabdare. Documentele acestea nu iau mult timp pentru perfectare si mai este aprox. o saptamana pana in data de 21.04.2009 ;)
Carnetul de munca se inmaneaza de catre angajator numai in conditia in care a fost tinut la sediul angajatorului.
Daca carnetul de munca a fost tinut la ITM, angajatul in cauza este titularul carnetului de munca si poarta sarcina recuperarii acestuia de la ITM. Acesta poate face o imputernicire scrisa angajatorului (fostului angajator) pentru a-i ridica carnetul de munca de la ITM, insa angajatorul nu este obligat legal sa faca 'aceasta favoare" angajatului.
Copia dupa contractul de munca vizat de iTM trebuia sa o primiti dupa angajare. Avand in vedere ca din punct de vedere legal contractul de munca trebuie inregistrat in maxim 20 de zile de la data semnarii ar insemna ca dupa acest interval puteti solicita exemplarul dumneavoastra din cele 3 semnate. Celalte acte trebuiesc eliberate in ziua incetarii cim, inclusiv cartea de munca doar ca de obicei dureaza mai mult in cazul cartii de munca(daca firma este cea care o tine si aceasta nu se tine la ITM). Daca e tinuta la itm atunci dumneavoastra trebuie sa mergeti personal pentru a o ridica.