avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 852 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Taxa pe factura TIPARITA si obligatia consumatorului ...
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Taxa pe factura TIPARITA si obligatia consumatorului de a activa factura electronica

Buna Ziua,

Sunt abonat la Next-Gen, si am contract de furnizare plana in Iulie 2013, luna aceasta a venit la factura o informare in care anunta:

1. Marirea abonamentelor tv
2. Aplicarea unei taxe pe factura tiparita

Din contractul de furnizarea am citit si specifica clar ca:

Pe durata contractuala furnizorul nu are voie sa modifice pretul abonamentelor si sa aplice noi taxe, altele decat cele contractate!

Am inteles ca:

"Nu este legala taxarea pentru factura! Conform legislatiei valabile in .ro la ora actuala, factura se TIPARESTE. Doar la cererea expresa a consumatorului se poate furniza in format electronic. Daca e optional, nu ma poti obliga, sub penalitatea platii unei taxe! "

Mai specifica in informare ca pot sa denunt contractul in maxim 30 de zile!

Nu mai spun ca zi de zi modifica grila de canale dupa bunul plac fara a informa cu 30 de zile consumatori asa cum am intelesc ca trebuie sa procedeze! Nu au publicat pe Next-Gen.Ro nici o informare sau notificare!

1. Ce pot sa fac in aceasta situatie pentru a-mi mentine abonamentul la pretul contractat?
2. Care este legea facturilor ca sa pot sa demonstrez in urma unei reclamati sau proces?
3. Este legal cum procedeaza Furnizorul Next-Gen sau este un abuz si o incalcare a contractului?
4. Unde trebuie sa fac reclamatiile si ce acte trebuie sa atasez ca sa se inregistreze legal reclamatia?


va multumesc anticipat si astept un raspuns!
Cel mai recent răspuns: DinuX , utilizator 13:20, 24 Februarie 2014
1. Notificare scrisa (expediata cu confirmare de primire, pastrati-va un exemplar din ea sau formatul electronic) in care le scrieti ca nu sunteti de acord nici cu modificarea unilaterala a contractului nici cu taxa pentru emiterea facturii, prin urmare veti cere rezilierea lui fara taxe iar daca nu vor fi de acord ii veti reclama la ANPC.

2. Nu cred exista o lege in sensul care v-ar fi dvs. de folos; este de bun simt ca prestatorul de servicii sa emita facturi pentru incasarea obligatiilor beneficiarului si ma indoiesc ca e legal sa scape de cheltuielile de emitere si expediere in acest fel - transferandu-le clientilor.
Nu e nevoie sa intemeiati in drept (cu articole din legi) reclamatia, ANPC va stabili daca este o taxa abuziva.

3. In opinia mea o reclamatie la ANPC ar avea sanse mari sa va aduca satisfactie.

4. Aveti aici un ghid de intocmire:
www.avocatnet.ro/content/for...
Inainte de a face reclamatia trebuie sa le trimiteti acea notificare despre care v-am spus la inceput. Trebuie sa faceti dovada faptului ca ati incercat rezolvarea pe cale amiabila si poate chiar veti reusi.

Daca nu primiti un raspuns satisfacator, faceti reclamatia respectand ghidul.

Atasati copie dupa contract, informarea pe spuneti ca ati primit-o, notificarea dvs. si raspunsul lor.
Ultima modificare: Joi, 20 Februarie 2014
Ares-3, moderator
Ca o nota: cititi f.atent contractul, poate au modificat superficial grila si in baza acestei diferente fata de conditiile din momentul semnarii contractului au modificat si tariful/abonamentul.
Cu factura e clar ca nu v-o pot "imputa" daca nu aveti contract in acest sens.
Sunt in aceeasi situatie: abonata la acelasi furnizor si am primit notificarea. Spuneti-mi daca faceti o sesizare si sub ce forma prima data la firma, apoi, daca raspunsul nu este cel asteptat, la Protectia consumatorului. Probabil daca sunt mai multe sesizari se va putea rezolva ceva. In urma cu aproximativ 2 ani am primit o notificare asemanatoare care specifica marirea abonamentului si am facut o sesizare chiar la ei si au renuntat la marire. Sunt din Giurgiu.
Cat de curand o sa recitesc contractul, inca nu am avut timp sa vad exact clauzele.
O zi buna!
Si mie mi-a bagat Romtelecom taxa pentru expedierea prin posta a facturii. Daca nu sunt de acord puteam sa reziliez contractul. Desi mie imi convin serviciile lor si n-am vrut sa renunt la contract, atitudinea asta m-a dezamagit...

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

La upc - taxa pe stalp, inclusa in factura /08.2014 ? cristiannegru cristiannegru - pt. 2 ani de zile, la UPC, am un Abonament “Pachet 3 Play” ( Internet + Tv + Tel.), Internet = 120 Mbps. - primele 6 luni ( oct.2013 - ... (vezi toată discuția)
Rds-rcs inchidere ... problema again... DrThrax2010 DrThrax2010 am facut anu trecut abonament la RDS satelit ...si cum stiti si voi au scos din grila de programe Antena 1,2,3...etc si vreau sa stiu daca se poate inchide din ... (vezi toată discuția)
Abonament telefonic Ionita Doinita Ionita Doinita Cum se poate face un abonament telefonic la o adresa pe care nu ai locuit niciodata? De ex. mie imi vine de câteva luni o factura de Telecom pe numele unui ... (vezi toată discuția)