Potrivit art.8 alin.3 lit. b HG nr.500/2011 privind registrul general de evidenta a salariatilor, modificata si completata , “la solicitarea scrisa a salariatului sau a unui fost salariat angajatorul este obligat sa ii elibereze acestuia copii ale documentelor existente in dosarul personal, precum si copii ale paginilor din registrul electronic care cuprind inscrierile referitoare la persoana sa si/sau un document care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca, in meserie si in specialitate, astfel cum rezulta din registrul de evidenta si din dosarul de personal, in termen de cel mult 15 zile de la data solicitarii”.
De asemenea, art.34 alin.5 din Legea nr.53/2003 – Codul Muncii , republicata, modificata si completata, la solicitarea salariatului sau a unui fost salariat, angajatorul este obligat sa elibereze un document care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca, in meserie si in specialitate.
Incepand cu 01.01.2011 nu se mai inregistreaza la inspectoratele teritoriale de munca contractele individuale de munca si nu se mai depun actele privind executarea, modificarea, suspendarea si incetarea acestora. Acestea se inregistreaza in format electronic in registrul general de evidenta al salariatilor in conformitate cu prevederile legale in vigoare.
In adeverinta se trec toate mutatiie intervenite pe durata executarii c.i.m. , angajare, modiifcare, suspendare si incetare.
De asemenea, se trec numarul si data actului pe baza caruia se face inscrierea in temeiul legal