avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 674 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Contract individual de munca
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Contract individual de munca

Buna ziua,ma nunesc Madalina S,sunt medic dentist,as vrea sa stiu daca contractul meu de munca a fost inregistrat ?in prezent am fost concediata fara un preaviz de 20 zile,comform legii,Multumesc!
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 13:57, 27 Februarie 2014
Conform legii aveti dreptul sa-i solicitati angajatorului o adeverinta de vechime pentru perioada lucrata in cadrul unitatii. Aceasta va va confirma inregistrarea contractului. Daca nu puteti discuta cu angajatorul, atunci puteti sa va adresati ITM din localitatea dvs.
Despre ce perioada este vorba ?
Multumesc mult! va rog ce trebuie sa contina adeverinta de vechime ca sa mi dau seama ca a fost inregistrat
Potrivit art.8 alin.3 lit. b HG nr.500/2011 privind registrul general de evidenta a salariatilor, modificata si completata , “la solicitarea scrisa a salariatului sau a unui fost salariat angajatorul este obligat sa ii elibereze acestuia copii ale documentelor existente in dosarul personal, precum si copii ale paginilor din registrul electronic care cuprind inscrierile referitoare la persoana sa si/sau un document care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca, in meserie si in specialitate, astfel cum rezulta din registrul de evidenta si din dosarul de personal, in termen de cel mult 15 zile de la data solicitarii”.

De asemenea, art.34 alin.5 din Legea nr.53/2003 – Codul Muncii , republicata, modificata si completata, la solicitarea salariatului sau a unui fost salariat, angajatorul este obligat sa elibereze un document care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca, in meserie si in specialitate.