asa123
De curiozitate citesc mai toate postarile dvs, este adevarat ca le citesc cam pe diagonala pentru ca nu prea am timp.
Acum va dati cu parerea desi, cum se spune, ...mori de grija altuia...
Pai cei care sunt plecati prin lume si lasa o mandrete de casa, la bloc, ar face bine sa lase pe cineva sa i-o administreze, daca chiar vrea sa stie ce si cum il "altoeste" administratorul.
Apoi, poti sa mergi la as. prop. si sa stabilesti o modalitate de colaborare proprietar-as. proprietari, f. foarte simplu - asa cum noi la asociatie primim facturile pe mail. Deci, faci o solitare la sefii asociatiei si treaba merge struna - sau vreti sa ma contraziceti?
.
Eu folosesc la repartizarea costurilor un program specializat pentru as. proprietari, genereaza 50-60 de rapoarte (poate mai mult) printre care factura personala, precum si o nota de plata in care sunt trecute la sutime de leu toate cheltuielile. Ce am de facut? Sa bifez toti proprietarii care vor sa primeasca: doar un SMS, doar nota de plata sau nota poate numai factura - desigur, trebuie ca in prealabil cetateanul sa solicite acest lucru si sa-mi puna la dispozitie nr. telefon mobil si ID-ul e-mail.
Apoi, din cate stiu, multe asociatii posteaza intreaga activitate a asociatiei pe internet si cine vrea/poate sa-si consulte situatiile, ba le are si arhivate.
Desigur, sunt si exceptii, adica oameni care habar nu au de internet, unii - vorba dumitale, sunt bolnavi, etc. De acestia ar face bine sa se ocupe cineva - ca daca nu se pot scula din pat, trebuie sa se ocupe cineva de ei, nu?
Pe de alta parte, ce sa zic, sunt si situatii la care nici nu te gandesti. Ce ar trebui sa faca asociatia? Aveti solutii - faceti propuneri, parlamentarii abia asteapta astfel de propuneri.
Eu am mai spus pe forum: blocul meu are 3 aviziere:
- primul, cel de la constructia blocului, fereastra un pic mai mare ca o foaie de hartie A4: 30 de ani s-a afisat lista de plata fara probleme, acum este abandonat;
- un al doi-lea, cu dimensiunile de 60 cm x 60 cm; incape lista de plata in format A3 si inca o foaie A4 cu Explicatii la cheltuielile listei de plata, adica situatia facturilor si modul de repartizare pe caprarii;
- un al trei-lea, este ca un geam termopan cu dimensiunile de 90 cm x 60 cm, in care am afisat diferite regulamente, precum si acele rapoarte trimestriale pe care ne obliga Legea sa le trimitem in format hartie sau electronic proprietarilor;
Din cate observam, ideile parlamentarilor nu au secat, asa ne gandim sa mai construim inca un panou, dar dimensiunile sa fie ca la mama lor, adica ceva de genul 2m x 1m si nu sunt sigur ca ajunge. Faza este ca la mine in bloc este loc, adica avem spatiu unde sa le pozam, dar ce te faci in scarile unde, daca se intalnesc doua persoane mai corpolente, trecerea se face pe rand?
S-a gandit cineva cum sa trimiti 500 de plicuri (probabil recomandat, ca sa poti dovedi ca ai informat proprietarul despre situatia financiara a asociatiei), cine le intocmeste, cine face borderourile, cine le duce la posta? Sigur ca la aceste aberatii nu s-au gandit onor parlamentarii nostri. Ei vor transparenta si la cat mai multe initiative parlamentare, sa fie "bifati" ca au activitate, ca nu geaba iau lunar leafa si maine-poimane cine stie ce pensioara de 2 lei...
Eu nu vreau sa intru in polemica cu dumneata, eu sunt un simplu administrator, deci nu ma numar printre sefi, sunt palmasul, adica cel care i-a de cele mai multe ori suturile la parte din dos si chiar sunt bucuros cand mai gasesc pe forum cate o postare care sa ma ajute in munca.
Adica daca tot avem internetul la dispozitie, am cumparat un program specializat - sa-l folosim, macar pentru cei tineri, care mai inteleg ce si cum din aceasta activitate a as. prop. Pentru ceilalti, sa zica merci ca afisez aceste rapoarte la avizier. Conditia din partea proprietarilor - sa-si țina ochelarii la purtator si sa aiba curiozitatea de a se uita la avizier, insa slaba speranta, parca l-am dat cu verde de Paris...
Si, in ultimul rand, pot sa va informez ca la noi la asociatie, nu conteaza momentul in care un proprietar contesta o greseala. Asa este in contabilitate - ai gasit o greseala, o repari si pace tie, proprietarule.
De exemplu, chiar ieri am primit de la primarie o sesizare cum ca un proprietar nu este multumit de felul cum i s-au repartizat costurile pentru repararea hidroizolatiei terasei, operatiune efectuata in anul 2004 - deoarece dumnealui a fost plecat din tara. Nu vreti sa stiti ce documente, situatii de lucrari, procese-verbale de receptie, martori, fotografii si alte acareturi tre' sa pun la dispozitie inspectorilor care au luat foarte in serios sesizarea proprietarului!