avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 837 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Medierea - domeniu de aplicare şi ... Proces verbal si acordul de mediere
Discuție deschisă în Medierea - domeniu de aplicare şi aspecte juridice

Proces verbal si acordul de mediere

Buna seara,
In situatia in care partile aflate la mediere (obiect-iesire din indiviziune teren si casa, cealalta parte doreste partea in bani) ajung la o intelegere, mediatorul redacteaza proceul verbal de sedinta si acordul lor de mediere, sau direct acordul. Mediatorul trebuie sa semneze si el acordul de mediere al partilor?
Va multumesc
Mediatorul este obligat sa redacteze PV de inchidere a medierii. Acordul de mediere nu se semneaza de mediator. Poate fi redactat de mediator sau poate lasa partile ori una din parti sa-l redacteze (dupa cum se inteleg). Nu e obligat sa-l redacteze.
multumesc. iar procesul verbal de inchidere a medierii trebuie sa cuprinda pe vag intelegerea lor ? de acest process verbal este nevoie in instanta? trebuie depus?
Ultima modificare: Joi, 6 Martie 2014
Ramona24, utilizator
Da..in cazul mai sus mentionat se mentioneaza ca partile au ajuns la o intelegere (totala sau partiala) pe scurt se evidentiaza intelegerea partilor. Se va depune in intanta impreuna cu acordul de mediere, daca este un proces pe rol sau se doreste o Hot de expedient.
Art. 57 din Legea nr.192/2006 actualizata
La inchiderea procedurii de mediere, in oricare dintre cazurile prevazute la art. 56 alin. (1), mediatorul va intocmi un proces-verbal care se semneaza de catre parti, personal sau prin reprezentant, si de mediator. Partile primesc cate un exemplar original al procesului-verbal.

Art. 58
(1)Cand partile aflate in conflict au ajuns la o intelegere, se poate redacta un acord scris, care va cuprinde toate clauzele consimtite de acestea si care are valoarea unui inscris sub semnatură privata. De regula, acordul este redactat de catre mediator, cu exceptia situatiilor in care partile si mediatorul convin altfel.
Cazurile in care partile doresc sa redacteze acordul sunt extrem de putine si de obicei intalnite in conflictele dintre profesionisti (societati comerciale)

(4)In cazul in care conflictul mediat vizeaza transferul dreptului de proprietate privind bunurile imobile, precum si al altor drepturi reale, partaje si cauze succesorale, sub sanctiunea nulitatii absolute, acordul de mediere redactat de catre mediator va fi prezentat notarului public sau instantei de judecata, pentru ca acestea, avand la baza acordul de mediere, sa verifice conditiile de fond si de forma prin procedurile prevazute de lege si sa emita un act autentic sau o hotarare judecatoreasca, după caz, cu respectarea procedurilor legale. Acordurile de mediere vor fi verificate cu privire la indeplinirea conditiilor de fond si de forma, de notarul public sau instanta de judecata, dupa caz, putandu-le aduce modificarile si completarile corespunzatoare cu acordul partilor.

Din textul de lege reiese clar ca in cauzele care vizeaza transferul dreptului de proprietate privind bunurile imobile, partaje, cauze succesorale, etc, acordul este redactat de mediator, fara sa mentioneze " sau acordul redactat de catre parti".
Opinez, alaturi de colega mea, @Birou_de_mediator, ca in cazul descris este obligatorie redactarea acordului de mediere de catre mediator, indiferent daca vorbim despre o mediere intervenita in cadrul unui proces aflat pe rol sau de una extraprocesuala. Justificarea vine din textele de lege pe care le-a indicat.

Se va elibera, obligatoriu, procesul-verbal de inchidere a medierii, alaturi de acordul de mediere care cuprinde intelegerea partilor. Pe acordul de mediere mediatorul va semna ca si "tehnoredactor" al acestuia, nu ca parte. S-a mai purtat aceasta discutie, destul de recent. Se va mentiona insa faptul ca acordul a rezultat ca urmare a medierii desfasurate in cadrul biroului de mediator X (cu toate datele), in baza contractului de mediere... s.a.m.d.

Dat fiind obiectul conflictului supus medierii, procedura de incuviintare de catre instanta (sau autentificare de catre notarul public) este obligatorie. Daca este cazul unei medieri procesuale, mediatorul are obligatia de a transmite catre instanta acordul si procesul verbal de inchidere a medierii, in format scris si electronic. Daca este o mediere extraprocesuala, obligatia revine partilor, insa ar fi recomandat ca mediatorul sa le furnizeze documentele si in format electronic.

Alte discuții în legătură

Despre acordul de mediere Ramona24 Ramona24 Buna seara, 1.In situatia in care obiectul medierii este stabilirea limitei dreptului de proprietate, servitutea de vedere...(doua imobile-doi ... (vezi toată discuția)
Acordul de mediere DanyD DanyD In acordul de mediere trebuie sa se regaseasca si numele mediatorului ca parte sau doar partile intre care a intervenit acordul? Am vazut un acord in care ... (vezi toată discuția)
Medierea prin avocat CLAUDIU LASCOSCHI CLAUDIU LASCOSCHI Ce parere aveti se poate face medierea prin avocat daca clientul nu se afla in tara? Ambele parti sunt plecate din tara si probabil doar avocatul sau avocatii ... (vezi toată discuția)