Buna ziua! Sunt in concediu pentru cresterea copilului si, intre timp, firma la care lucram a intrat in faliment. Dupa primul an de concediu, m-am inscris la o facultate de stat, la zi (dupa ce am aflat ca firma a intrat in faliment). Concediul meu se termina la sfarsitul lunii septembrie (2 ani) si m-ar interesa daca pot sa beneficiez de ajutor de somaj in conditiile in care sunt studenta, dar nu am unde sa ma intorc la serviciu. Va multumesc!
1. Puteti beneficia de indemnizatie de somaj chiar daca sunteti studenta deoarece va inregistrati la Agentia de Somaj in calitate de salariat concediat.
2. - Mergeti la angajator si luati: decizia de concediere, adeverinta de vechime si adeverinta tip pentru somaj (Anexa 26).
- Apoi mergeti si va inregistrati la Agentia de Somaj chiar daca sunteti in concediu crestere copil (CCC).
- Veti beneficia de indemnizatie de somaj dupa ce se va termina CCC.
Art. 38 din Legea nr.76/2002 :
(1) Indemnizaţia de şomaj se acordă persoanelor prevăzute la art. 17, la cerere, după caz, de la data:
a) încetării raporturilor de muncă;
.....
(2) Indemnizaţia de şomaj se acordă de la data prevăzută la alin. (1), dacă cererea este înregistrată la agenţia pentru ocuparea forţei de muncă în termen de 10 de zile de la această dată.
(3) Dacă cererea este înregistrată după expirarea termenului de 10 de zile, dar nu mai târziu de 12 luni de la data prevăzută la alin. (1), indemnizaţia de şomaj se acordă începând cu data înregistrării cererii.
(4) Termenul de maximum 12 luni prevăzut la alin. (3) este termen de decădere din drepturi.
Va multumesc frumos pentru raspunsuri!