Am mai multe intrebari. Am cautat prin forumuri dar sunt raspunsuri atat de diferite incat as vrea sa ma lamuresc o data si pentru intodeauna.
Am de putin timp un SRL-D, asociat unic.
1) Cand scot bani de pe firma, trebuie sa tin evidenta undeva fizic cat scot si unde scot? Sau imi face contabila impozitele la final de trimestru/an si atunci se tine evidenta? Am pastrat putinele facturi de pana acum, bineinteles. De notat ca noi lucram cu clienti din afara Romaniei, si eliberam majoritari facturi... online.
2) Contract de prestari servicii cu persoane neautorizate se poate face? Civile? Pers. respectiva mai are un post de lucru, la alta firma, deci nu depinde de contributiile mele sociale. Si deocamdata nu am fonduri sa angajez pe cineva si deci sa platesc contributii la stat. Pur si simplu n-avem destula marja.
3) Impozitul pe venit (3%) se plateste anticipat, la sf fiecarui trimestru? Si se poate plati pe net, sau aceea e doar declaratia care se poate face pe net?
4) Cum pot imputernici pe cineva sa aiba acces la contul firmei in banca in caz de absenta prelungita (a mea) din tara? Cu cardul se pot scoate lei din cont, dar nu si euro, aparent, deci mi-ar fi de mare ajutor sa stiu.
Si imi spune si mie cineva unde pot gasi un contabil ok, care sa nu imi ia extrem de mult pe declaratii? Cel mai putin am gasit de la 150 RON pe luna, pentru 4 declaratii pe an. Avem si noi 3 facturi pe trimestru...... sa zicem :)
1. Se ocupa contabila. Totusi intreb o daca are nevoie de foi suplimentare ( fiecare contabil are stilul lui de lucru)...
ps: daca lucrati cu firme din afara romaniei platitoare de tva trebuie sa va inregistrati in ROI.
2. Nu prea am inteles intrebarea. Presupun ca vreti sa stiti cum lucrati cu persoanele fizice fara sa ii angajati. Se pot face conv civile dar tot platiti anumite contributii. Cel mai simplu ar fii sa aiba ei pfa uri sau sa ii angajati doua ore pe zi / saptamana.
3. Nu anticipat. Se calculeaza la finalul de trimestru ( 3 % din vanzarile trimestrului). Vanzari brute, nu la profit.
4. Aici intrebati la banca( fiecare banca are propriul obicei). De obicei se cere o procura si o depuneti acolo la banca.
Webinar: Fiscalitate și digitalizare în 2025. Ce știm și ce urmează?
ACCA, cea mai mare asociație internațională în domeniul financiar-contabil, vă invită să participați la un eveniment gratuit destinat profesioniștilor care doresc să afle cele mai recente noutăți legate de sistemul fiscal din România.
În cadrul webinarului, care va avea loc pe 26 februarie la ora 10:00, Delia Cataramă, Tax Partner Viboal FindEx, va aborda principalele modificări fiscale aplicabile în 2025 companiilor, cu focus pe impactul asupra profitabilității și cash-flow-ului acestora.