Buna ziua,
In urma cu o luna de zile, am achizitionat 2 canapele pentru living destul de scumpe, alegand sa dam un ban in plus pentru o calitate superioara. Am platit avans c/v unei canapele (politica firmei, 50%avans) si la o luna le-am primit acasa pe bucati, asamblandu-le noi, numai ca la scurt timp ne-am dat seama ca nu este aceeasi calitate, in sensul ca nu sunt pe saltea Relaxa deoarece am constatat ca daca te-ai ridicat de ele, a ramas gaura pe locul respectiv si materialul in care este imbracata ramane, de asemenea, incretit. In acest fel, in scurt timp vor trebui schimbate.
Fac mentiunea ca la reprezentanta unde am fost si am testat acest model calitatea era alta numai ca ele se fabricau intr-un alt judet.
Va rog sa-mi spuneti ce pot face in aceasta situatie. Detin contract si factura.
Va multumesc!
Promovati o actiune in instanta pentru nulitate si rezolutiune sau pentru vicii (depinde ce doriti, desfiintarea contractului de vanzare sau doar reducerea pretului - pentru care aveti 60 de zile de la achizitie, dupa care sunteti decazut din drepturi), si pe de alta parte mergeti urgent la firma si le puneti in vedere sa va dea banii inapoi sau anuntati OPC-ul, daca firma nu da curs solicitatii dvs. (in 1 zi), anuntati OPC-ul. Daca nu se sperie de OPC, mergeti mai departe cu actiunea in instanta; daca o rezolvati pe cale amiabila sau in urma sesizarii OPC-ului, retrageti actiunea. Bafta!
Trebuie sa luati legatura cu vanzatorul si sa solicitati schimbarea canapelelor.
Iata ce spune Legea nr. 449/2003 din 12/11/2003 privind vânzarea produselor şi garanţiile asociate acestora :
" Art. 11. - (1) În cazul lipsei conformităţii, consumatorul are dreptul de a solicita vânzătorului în primul rând repararea produsului sau are dreptul de a solicita înlocuirea produsului, în fiecare caz fără plată, cu excepţia situaţiei în care măsura este imposibilă sau disproporţionată."
Daca nu sunt de acord sa va schimbe produsul anuntati ANPC-ul