Buna ziua,
Va rog sa ma indrumati cum procedez in situatia urmatoare
Doua cabinete de avocatura s-au grupat,au inchiriat acelasi spatiu si cf.ctr.de grupare cheltuielile comune,respectiv energie electrica,gaz chelt.asociatie propr.se repartizeaza in procent de 50%.
La fiecare sfarsit de luna se intocmeste un proces verbal in urma sedintei de repartizare a cheltuililor.
In registrul de incasari si plati cum se inregistraza aceste sume?
De ex.unele cheltuieli sunt achitate de un cabinet altele de catre celalalt cabinet.Ce document trebuie intocmit?
Unul dintre cabinete este platitor de tva.inregistreaza factura 50% iar tva-ul se deduce 50%?
Va multumesc,
Cred ca spatiul este inchiriat de cele doua cabinete de la o persoana fizica. In baza contractului de inchiriere cheltuielile se suporta 50% de fiecare cabinet. Atat pentru chirie,cat si pentru utilitati(pentru care contractele si facturile sunt pe numele proprietarului)trebuie intocmite dispozitii de plata catre casierie de fiecare cabinet,unde va semna de primirea sumelor proprietarul spatiului. Copiile facturilor se vor atasa la aceste dispozitii de plata. Aceste dispozitii de plata se vor trece in RJIP. La ambele cabinete valoarea din facturi va fi cate 50%. Facturile fiind emise pe numele proprietarului,la cabinetul platitor de TVA ,acesta nu se va putea deduce.