Buna ziua
Am infiintat un PFA avand ca activitate principala Comert cu ridicata al deseurilor si resturilor cod CAEN 4677, neplatitor de TVA. Va rog sa-mi spuneti pentru evidenta contabila ce acte va trebui sa intocmesc ; este nevoie sa fac fise de magazie ? nir? ce este nir-ul? Am crezut ca daca ma inregistrez ca si PFA contabilitatea eate una simpla. Daca am contract cu un achizitor mare de deseuri care va face si transportul acestora avizul de insotire al marfii il intocmesc eu? Pentru cei de la care cumpar eu fier si le opresc impozitul 16% si taxa de mediu de 3 % va rog sa-mi spuneti aeste taxe se depun la sfarsitul lunii sau in fiecare zi sau la trimestru asa cum imi voi achita contributiile mele stabilite in decizia de impunere? Puteti sa imi comunicati contul unde se depune taxa de mediu si impozitul cu retinere la sursa? Va multumesc George I.
Dvs deja aveti multe raportari de facut si depus. Pe langa Anaf aveti raportari de mediu.
Aveti nevoie de fise de magazie nir. Aviz cand expediati marfa. Formular de trasnport deseuri nepericuloase.
Contributia de 3% la Fondul pentru mediu se datoreaza la veniturile realizate din vanzarea deseurilor metalice feroase si neferoase de catre detinarii deseurilor (contribuabilii), dar se retine prin stopaj la sursa si se achita de catre operatorii economici colectori si/sau valorificatori (platitorii).
Decizia de impunere o sa va vina de la fisc ( impozit sanatate pensie -daca este cazul) Pe langa acele plati trebuie sa mai calculati si acea taxa de mediu de 3 % cand este cazul, sa completati declaratia catre AFM - lunar si sa virati banii la AFM.
Aveti raportare la APM.
Pt acest cod caen va trebuie si autorizatie de mediu. Amenda pt lipsa ei este de 60.000 de lei.
Sunt multe de spus. Dvs nu aveti ceva simplu. Nu stiu cine v-a sfatuit sa va infiintati pfa pt asa ceva.... Aveti un risc imens.
Da contabilitatea in partida simpla este simpla... dar cand cunosti legislatia.