Urmeaza ca asociatiile sa se desparta Eu inrregistrez la asociatia veche o penalitate, nu restanta, de 2400 lei pe care am contestat-o in instanta, pe data de 07.04 avem prima intrevedere.
Vechea asociatie vrea sa transfere suma de penalitate noii asociatii retinand din fondul de rulment aferernt proprietarilor membrii ai noii asociatii, suma respectiva Asta ar insemna ca la cel putin 5 proprietari sa le fie reținut fondul de rulment.
Avand in vedere ca fondul de rulment este individual si constitiuit pentru cu totul alt scop Pot face asa ceva ?
Eu nu m-am imprumutat ca sa spun asa ceva de la vecini si nimeni nu trebuie sa PLATEASCA IN LOCUL MEU, mai ales ca parte din penalitati le-am platit chiar de 2 ori, acesta fiind principalul motiv pentru care am deschis actiunea in instanta.
Conform norme in vigoare fondul de rulment nu poate fi folosit decat in scopul achitarii obligatiilor lunare catre furnizori de servicii pana la recuperarea cotelor individuale de intretinere de la proprietari
Fondul de rulment apartinand unui proprietar nu poate fi folosit pentru alt proprietar in scopul platii unor facturi decat cu acordul acestuia. Altfel se considera un credit facut de catre o persoana (administratorul, contabilul) sau un grup de persoane (Comitetul Executiv, Adunarea Generala) fara sa existe o cerere (din partea restantierului) si un acord (din partea proprietarului bun-platnic) pentru acordarea acestui imprumut. Pentru un imprumut nelegal facut si neachitat ulterior de restantier, asociatia va fi nevoita sa initieze actiune in justitie situatie in care daca nu se poate recupera, in final, debitul respectiv, raspunzatoare se face persoana care a efectuat plata facturilor si pentru restantieri.
-
citat din Manualul Asociatiei de proprietari
In cazul meu mi-am achitat integral cotele de intretinere dar am refuzat sa platec penalitatile
Iata un alt motiv de "dihonie" intre proprietari - la care conducerea unei asociatii isi aduce pe deplin contributia!
Nu stiu ce sa mai zic ca sa nu scriu prostii. Pai oamenilor acestore le-a trebuit mult sa gandeasca asa ceva? Fondul de rulment este o suma de bani pe care membrii as. prop. au depus-o pe chitanta separata la asociatie si toata lumea stie la ce se foloseste. Acest fond poate fi inapoiat proprietarilor numai in conditiile legii - si iata ocazia s-a ivit acum, adica cu ocazia plecarii proprietarilor din asociatie.
Sigur se poate ca oamenii sa nu"vada" in mana acesti bani, insa suma totala poate intra in calculul ce se face cu ocazia desprinderii, atunci cand se face acel protocol de desprindere, care de obicei se face imediat dupa listarea ultimei liste de plata de catre vechea asociatie. Atunci se stie cu exactitate ce are de achitat fiecare proprietar. Sigur ca suma din Fd. de rulment intra in acea ecuatie.
Daca este vorba de penalizari, vechea asociatie poate include acea suma in protocol, iar daca ziceti ca ati contestat in justitie acea suma, probabil ca instanta va da o solutie care va trebui respectata.