1. Sunt angajat ca vanzator-gestionar din ianuarie 2013. La inceputul lunii decembrie seful meu a angajat un alt vanzator-gestionar, iar eu am beneficiat de 6 zile de concediu alaturi de zilele libere de sarbatori. Seful nu mi-a cerut acordul scris sau verbal si nu s-a facut niciun inventar sau o predare temporara de gestiune.
Singurul inventar facut de cand sunt gestionar a fost in septembrie si am iesit bine, insa nu am lipsit nicio ora din magazin. Acum nu mai am siguranta si nu am incredere in sef. In aceste conditii angajatorul si colegul sunt raspunzatori pentru eventuale lipsuri?
Va rog sa-mi spuneti daca pot sa-mi dau demisia fara preaviz invocand nerespectarea legislatiei in acest caz si cum ma pot apara de un eventual abuz.
2. Mai am de efectuat 15 zile CO din anul trecut. In luna ianuarie seful nu a facut o planificare a concediilor, desi i-am solicitat verbal acest lucru de mai multe ori. Eram 4 angajati. Acum suntem 2, eu si colegul „co-gestionar”.
Daca solicit 10 zile CO seful este indreptatit sa refuze cu toate ca nu a planificat concediile?