adriansim a scris:
cum se poate inchide un srl daca e fara activitate de 5 ani si asociatii sint plecati in strainatate? se poate face o procura pt o alta peroana??
dumneavoastra sunteti administratorul societatii?? In acest caz aveti dreptul sa reprezentati firma in fata ONRC... Tot ceea ce trebuie sa faceti in acest caz este sa redactati hotararea AGA, sa o trimiteti asociatilor din strainatate pe un numar de fax iar ei sa v-o trimita dupa ce o semneaza ori prin posta ori pe fax.... Atentie sa nu uitati sa intocmiti si contorul de cuvinte langa hotararea AGA...
Conform ONRC, pentru a inchide un SRL trebuie sa parcurgeti urmatorii pasi:
Etapa I
1. Cerere de înregistrare (original);
2. Hotărârea asociaţilor/membrilor GIE de efectuare concomitentă a dizolvării şi lichidării societăţii luată cu cvorumul şi
majoritatea prevăzută de lege pentru modificarea actului constitutiv, atunci când aceştia sunt de acord cu privire la
repartizarea şi lichidarea patrimoniului societăţii şi când asigură stingerea pasivului sau regularizarea lui în acord cu
creditorii (original);
3. Dovada acordului creditorilor privind stingerea pasivului sau regularizarea lui (original);
4. Dacă este cazul:
- avizele prevăzute de legile speciale (original);
- împuternicire specială (în formă autentică), avocaţială sau delegaţie pentru persoanele desemnate să îndeplinească
formalităţile legale (original).
5. Dovezile privind plata taxelor/tarifelor legale:
- taxa judiciară de timbru, în original;
- timbre judiciare;
- taxa de registru;
- tariful de publicare în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a.
Etapa a-II-a
1. Cerere de radiere (original);
2. Hotărârea de repartizare a activelor rămase după plata creditorilor luată prin votul unanim al asociaţilor/membrilor (original);
3. Situaţia financiară de lichidare şi de repartizare a activului aprobată de asociaţi/membri (copie);
4. Certificatul de înregistrare şi anexa/anexele la acesta (originale);
5. Certificatul emis de organul fiscal competent din care să rezulte că societatea nu are datorii la bugetul de stat şi la
contribuţiile sociale (original);
6. Dacă este cazul:
- hotărârea judecătorească irevocabilă prin care s-a respins opoziţia.
- împuternicire specială (în formă autentică), avocaţială sau delegaţie pentru persoanele desemnate să îndeplinească
formalităţile legale (original).
7. Dovezile privind plata taxelor/tarifelor legale:
- taxa judiciară de timbru, în original;
- timbre judiciare;
- taxa de registru;
- tariful de publicare în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a.
În lipsa acordului unanim privind împărţirea bunurilor, etapa a II-a va fi urmată de etapa a III-a şi se vor depune
următoarele documente:
Etapa a-II-a
1. Cerere de înregistrare;
2. Hotărârea asociaţilor/membrilor GIE de numire a lichidatorului;
3. Declaraţia pe propria răspundere dată de către lichidator şi declaraţiile date pe proprie răspundere de către persoanele fizice
desemnate să reprezinte lichidatorii persoane juridice din care să rezulte că îndeplinesc condiţiile legale pentru deţinerea
acestei calităţi (original);
4. Specimenul de semnătură al lichidatorului;
5. Dacă este cazul:
- hotărârea judecătorească irevocabilă prin care s-a respins opoziţia;
- avizele prevăzute de legile speciale (copie);
- împuternicire specială (în formă autentică), avocaţială sau delegaţie pentru persoanele desemnate să îndeplinească
formalităţile legale (original).
6. Dovezile privind plata taxelor/tarifelor legale:
- taxa judiciară de timbru, în original;
- timbre judiciare;
- taxa de registru;
- tariful de publicare în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a.
* Prezentul fluturaş constituie un ghid general pentru informarea comercianţilor în legătură cu obligaţiile ce le revin pentru îndeplinirea formalităţilor
legale, în vederea efectuării înregistrărilor în registrul comerţului.
Etapa a-III-a
1. Cerere de radiere (original);
2. Situaţia financiară de lichidare şi de repartizare a activului aprobată de asociaţi/membri (copie);
3. Certificatul de înregistrare şi anexa/anexele la acesta (originale);
4. Certificatul emis de organul fiscal competent din care să rezulte că societatea nu are datorii la bugetul de stat şi la
contribuţiile sociale (original);
5. Dacă este cazul: împuternicire specială (în formă autentică), avocaţială sau delegaţie pentru persoanele desemnate să
îndeplinească formalităţile legale (original).
6. Dovezile privind plata taxelor/tarifelor legale:
- taxa judiciară de timbru, în original;
- timbre judiciare;
- taxa de registru;
- tariful de publicare în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a.