avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 846 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Societăţi comerciale Costuri ONRC privind suspendarea sau dizolvarea firmei!
Discuție deschisă în Societăţi comerciale

Costuri ONRC privind suspendarea sau dizolvarea firmei!

:-/Ce costa mai putin? Sa suspend firma sau sa o dizolv? Din cate stiu suspendarea unei societati comerciale costa in jurul a 250 RON la ONRC. Pentru dizolvarea firmei cam cat ar costa? Aceasta cum se face? :-/
adriansim a scris:

cum se poate inchide un srl daca e fara activitate de 5 ani si asociatii sint plecati in strainatate? se poate face o procura pt o alta peroana??



dumneavoastra sunteti administratorul societatii?? In acest caz aveti dreptul sa reprezentati firma in fata ONRC... Tot ceea ce trebuie sa faceti in acest caz este sa redactati hotararea AGA, sa o trimiteti asociatilor din strainatate pe un numar de fax iar ei sa v-o trimita dupa ce o semneaza ori prin posta ori pe fax.... Atentie sa nu uitati sa intocmiti si contorul de cuvinte langa hotararea AGA...

Conform ONRC, pentru a inchide un SRL trebuie sa parcurgeti urmatorii pasi:
Etapa I
1. Cerere de înregistrare (original);
2. Hotărârea asociaţilor/membrilor GIE de efectuare concomitentă a dizolvării şi lichidării societăţii luată cu cvorumul şi
majoritatea prevăzută de lege pentru modificarea actului constitutiv, atunci când aceştia sunt de acord cu privire la
repartizarea şi lichidarea patrimoniului societăţii şi când asigură stingerea pasivului sau regularizarea lui în acord cu
creditorii (original);
3. Dovada acordului creditorilor privind stingerea pasivului sau regularizarea lui (original);
4. Dacă este cazul:
- avizele prevăzute de legile speciale (original);
- împuternicire specială (în formă autentică), avocaţială sau delegaţie pentru persoanele desemnate să îndeplinească
formalităţile legale (original).
5. Dovezile privind plata taxelor/tarifelor legale:
- taxa judiciară de timbru, în original;
- timbre judiciare;
- taxa de registru;
- tariful de publicare în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a.
Etapa a-II-a
1. Cerere de radiere (original);
2. Hotărârea de repartizare a activelor rămase după plata creditorilor luată prin votul unanim al asociaţilor/membrilor (original);
3. Situaţia financiară de lichidare şi de repartizare a activului aprobată de asociaţi/membri (copie);
4. Certificatul de înregistrare şi anexa/anexele la acesta (originale);
5. Certificatul emis de organul fiscal competent din care să rezulte că societatea nu are datorii la bugetul de stat şi la
contribuţiile sociale (original);
6. Dacă este cazul:
- hotărârea judecătorească irevocabilă prin care s-a respins opoziţia.
- împuternicire specială (în formă autentică), avocaţială sau delegaţie pentru persoanele desemnate să îndeplinească
formalităţile legale (original).
7. Dovezile privind plata taxelor/tarifelor legale:
- taxa judiciară de timbru, în original;
- timbre judiciare;
- taxa de registru;
- tariful de publicare în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a.
􀃏
În lipsa acordului unanim privind împărţirea bunurilor, etapa a II-a va fi urmată de etapa a III-a şi se vor depune
următoarele documente:
Etapa a-II-a
1. Cerere de înregistrare;
2. Hotărârea asociaţilor/membrilor GIE de numire a lichidatorului;
3. Declaraţia pe propria răspundere dată de către lichidator şi declaraţiile date pe proprie răspundere de către persoanele fizice
desemnate să reprezinte lichidatorii persoane juridice din care să rezulte că îndeplinesc condiţiile legale pentru deţinerea
acestei calităţi (original);
4. Specimenul de semnătură al lichidatorului;
5. Dacă este cazul:
- hotărârea judecătorească irevocabilă prin care s-a respins opoziţia;
- avizele prevăzute de legile speciale (copie);
- împuternicire specială (în formă autentică), avocaţială sau delegaţie pentru persoanele desemnate să îndeplinească
formalităţile legale (original).
6. Dovezile privind plata taxelor/tarifelor legale:
- taxa judiciară de timbru, în original;
- timbre judiciare;
- taxa de registru;
- tariful de publicare în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a.
* Prezentul fluturaş constituie un ghid general pentru informarea comercianţilor în legătură cu obligaţiile ce le revin pentru îndeplinirea formalităţilor
legale, în vederea efectuării înregistrărilor în registrul comerţului.
Etapa a-III-a
1. Cerere de radiere (original);
2. Situaţia financiară de lichidare şi de repartizare a activului aprobată de asociaţi/membri (copie);
3. Certificatul de înregistrare şi anexa/anexele la acesta (originale);
4. Certificatul emis de organul fiscal competent din care să rezulte că societatea nu are datorii la bugetul de stat şi la
contribuţiile sociale (original);
5. Dacă este cazul: împuternicire specială (în formă autentică), avocaţială sau delegaţie pentru persoanele desemnate să
îndeplinească formalităţile legale (original).
6. Dovezile privind plata taxelor/tarifelor legale:
- taxa judiciară de timbru, în original;
- timbre judiciare;
- taxa de registru;
- tariful de publicare în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a.
sintem doi administratori si sintem amindoi in strainatate asta e problema!!!!si am inteles ca acum sint de platit 1001 taxe...
Ultima modificare: Marți, 5 Mai 2009
ContSters20980, utilizator
Peruschi a scris:

aligadot a scris:

am si eu un srl,. deschis acum 1 an...

firma a fost deschisa total(la cat ma pricep eu), adica cu activitate.
firma e cu unic asociat, si nu am depus nici un bilant pana acum.

firma a functionat cateva luni, dupa care am inchis...si a ramas totul asa... 'de izbeliste'

ce trebuie sa fac? adica daca nu fac nimic, ce se intampla? impozite? habar nu am....

cica cu noua lege, va costa nu stiu cat....
ma poate ajuta cineva?



Pai in primul rand ai spus ca ai deschis firma in urma cu un an si nu ai depus nici un bilant... ceea ce nu este tocmai bine, pentru ca si fara activitate fiind firma, trebuie sa depui bilant...
Ce vrei sa spui prin "am lasato de izbeliste"??? Raportari financiare catre administratie ai avut? Lunare, trimestriale? Pentru ca trebuiesc depuse declaratii la administratia financiara din raza judetului in care locuiesti... Ai suspendat firma la ONRC? Sau a ramas tot activa? In cazul in care nu ai facut suspendarea firmei la ONRC conform OUG 34/2009 si HG 488/2009 esti obligat sa platesti un impozit minim, care la venituri 0 inseamna 2300 RON/an. Da-ne si noua mai multe detalii pentru a te putea ajuta...
In orice caz, recomandarea mea este sa mergi cu actele la un contabil sa te ajute, sa vada ce declaratii trebuiau depuse sau trebuiesc depuse, sa intocmeasca bilantul si sa il depuna... Vezi ca bilanturile pot fi intocmite doar de experti contabili sau de compartimentul de contabilitate al firmei pe care o ai, in care sa ai angajat un contabil cu studii superioare....


treaba e f simpla...

firma am deschiso la camera comertului, a fost data cu activitate inceputa, deci facusem tot ce trebuie pt a functiona firma legal.

dar am inceput activitatea si dupa scurt timp am inchis, nedepunand nici un bilant/raportari financiare/declaratii...nimic.... sau ce o mai trebui depus... nimic...pur si simplu a ramas asa...

ma intereseaza ce pot pati...adica, nu am de gand sa mai deschid nimica, dar vreau sa stiu ce pot pati: puscarie/evaziune...etc...
ce pot pati daca o las asa?
Daca aveti noroc este posibil ca firma sa fie radiata din registrul comertului pentru nedepunerea bilanturilor, asta daca intre timp nu se trezeste administratia financiara sa va amendeze pentru nedepunerea bilanturilor si a declaratiilor.E cam riscant.

De unde ati scos 2300? Impozitul minim este 2.200, iar pentru anul in curs, in jur de 1700.
Ultima modificare: Miercuri, 6 Mai 2009
ContSters20980, utilizator
Ca multi altii din tarisoara noastra, am si eu un SRL fara activitate de la infiintare si doresc sa dizolv aceasta societate din acelasi motiv ca toti ceilalti.Uitandu-ma printre acte am dat de un Certificat constatator care atesta ca s-a inregistrat declaratia pe proprie raspundere conform careia firma nu desfasoara activitatile prevazute in actul constitutiv sau modificator in spatiul destinat sediului social, iar valabilitatea acestuia este pana la data inceperii activitatilor prevazute in Ob de activitate.
Ce parere aveti voi?am vreo sansa ca acest certificat sa imi serveasca in cazul impozitului forfetar..sau nu are nici o treaba?

Alte discuții în legătură

Inchidere societate comerciala MOROSANUDRAGOS MOROSANUDRAGOS Buna ziua , In anul 2008 am infiintat impreuna cu sotia o societate comerciala dar in anul 2009 am fost nevoiti sa-i suspendam activitatea datorita ... (vezi toată discuția)
Dizolvare srl buniculmiti buniculmiti Am un srl care actual are activitatea suspendata prin orc pina la sfirsitul lui 2010. Sunt actionar unic si vreau sa dizolv societatea. Ce pasi trebuie sa ... (vezi toată discuția)
Radiere srl ela_ranete ela_ranete am o societate cu 2 asociati , a fost suspndatat timp de 2 anu iar acum ii expira suspendarea cum as putea scapa de ea? Cineva mi-a spus ori prin radire ori ... (vezi toată discuția)