Buna seara
As dori sa va cunosc punctul de vedere in legatura cu urmatoarea m odalitate de desfasurare a unei promotii adresata vanzatorilor, persoane fizice: echipa de vanzari a firmei la care lucrez doreste organizarea unei promotii pt stimularea vanzatorilor clientilor nostri. Nefiind o promotie organizata pentru clientii persoane juridice, ei nu doresc, sa spunem, ca al treilea produs sa apara cu pret 0 pe factura, acestia doresc sa il inmaneze vanzatorului fara ca departamentul aprovizionare sau administratorul firmei sa afle de acest lucru. Mentionez ca acest al treilea produs este incadrat pe cont de marfa, iar singura mea modalitate de a-l scoate din gstiune ar fi un proces verbal. Avand in vedere ca acest produs nu apare pe factura cat de corecta este aceasta varianta de descarcare a gestiunii?
Fiind vorba de magazin cu amanuntul nu este posibil sa apara pe bonul fiscal cu valoarea 0, pe un cod distinct?iar procesul verbal de descarcare gestiune sa fie facuta in baza raportului Z care centralizeaza aceste produse distribuite gratuit,in opinia mea acest proces verbal oricum trebuie aprobat de administratorul firmei (nu se poate face fara acordul acestuia) cheltuielile ocazionate cu aceste promotii fiind si limitate fiscal.
Trebiue studiat in acest sens si OG 99/2000
Art. 32. - (1) In sensul prezentei ordonante, vanzarile promotionale sunt vanzarile cu amanuntul/vanzarile cash and carry/prestarile de servicii de piata care pot avea loc in orice perioada a anului, fara sa faca obiectul notificarii, cu conditia ca:
a) sa nu fie efectuate in pierdere;
b) sa se refere la produse disponibile sau reaprovizionabile, precum si la servicii vandute ori, dupa caz, prestate in mod curent;
c) produsele si serviciile promovate trebuie sa existe la vanzare pe durata intregii perioade anuntate a vanzarilor promotionale sau comerciantul va informa consumatorii ca oferta este valabila numai in limita stocului disponibil.
(2) In sensul prezentei ordonante, nu sunt considerate vanzari promotionale;
a) actiunile de promovare efectuate de producatori;
b) actiunile de lansare de produse/servicii noi pe piata.