avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 502 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Anulare comanda bijuterii neconforme cu reclama
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Anulare comanda bijuterii neconforme cu reclama

Buna ziua !
Imi permit sa va deranjez cu o istorie si o intrebare.
Am facut o comanda de verighete la un producator de bijuterii in urma cu cateva saptamani. Am semnat doar o nota de comanda, unde era specificat produsul, si alte cifre destul de vagi (vanzatoarea ne-a explicat ca sunt informatii interne, mai putin inteligibile pentru noi), nefind specificat acolo gramajul verighetelor. Nu am semnat alt act, nu am semnat un contract in care sa se specifice termeni de livrare, sau penalitati in caz de anulare a comenzii.
Zilele trecute am fost sa ridicam verighetele, si am constatat ca gramajul lor era cu cca 25-30% mai mic decat gramajul verighetelor de acelasi model expuse in vitrina sau trecute in catalog. Ne-am simtit inselati, pentru ca produsul pe care incearca acum sa ni-l vanda este in mod evident diferit si inferior celui care ti se prezinta la vanzare. Scuza lor a fost ca "verigheta dv este cu o masura mai mica". Raspunsul meu a fost "daca era cu 5 masuri mai mica, veneam cu 2 g de aur de acasa?", intrucat diferenta intre verigheta expusa si verigheta mea era in jur de 1-2 masuri, si aproape un gram (din 4 grame totale ale verighetei).
Avand in vedere cele expuse mai sus, am dori sa anulam comanda si sa nu mai avem de a face cu aceasta firma, chiar daca inseamna sa pierdem avansul. Verighetele au fost si gravate din pacate.
Intrebarea mea este la ce sanctiuni ne putem expune daca renuntam la comanda ?
Va multumesc pentru rabdarea de a citi, si va urez o zi buna !
Cel mai recent răspuns: RIonescu81 , utilizator 23:14, 6 Aprilie 2014
In opinia mea nu aveti ce pierde in afara de avans.

In locul dvs. as face o reclamatie la ANPC in care la pretentii as trece restituirea avansului, nu pot aprecia ce sanse ati avea insa nu e deloc in regula ce scrie aici:
Am semnat doar o nota de comanda, unde era specificat produsul, si alte cifre destul de vagi (vanzatoarea ne-a explicat ca sunt informatii interne, mai putin inteligibile pentru noi), nefind specificat acolo gramajul verighetelor. Nu am semnat alt act, nu am semnat un contract in care sa se specifice termeni de livrare, sau penalitati in caz de anulare a comenzii.


Ar fi trebuit sa aveti altceva, nu comanda pentru atelier sau ce-o fi fost aia. Sau acea nota sa contina si clauze, macar obligatiile dvs. daca de ale lor au uitat.

Pe de alta parte produsul a fost personalizat si nu pot eu aprecia care ar fi despagubirea pe care o pot pretinde din cauza asta. Probabil ca avansul o acopera cu prisosinta insa daca va considerati pacaliti faceti reclamatie conform ghidului pe care il aveti aici:
www.avocatnet.ro/content/for...
Va multumesc pentru raspuns. Asta era motivul pentru care imi faceam probleme, ca produsul a fost "personalizat". Practic a fost realizat la comanda insa pe masuri standard, si un model standard existent la firma respectiva (gravarea reprezentand practic personalizarea in cauza). Tot ce scrie pe formularul de comanda este "comanda nu poate fi anulata sub niciun motiv", insa nu a fost vorba de un contract in care sa se specifice consecintele anularii sau nerespectarii contractului de catre una din parti, si de fapt care sunt obligatiile partilor.
Va multumesc pentru sugestii, vom face oricum o reclamatie la ANPC, pentru ca suntem la fel de vinovati ca si clienti daca se propaga un astfel de comportament prin faptul ca nu ne aparam drepturile.
Toate cele bune !

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Achizitionari bunuri si nerespectarea termenului de livrare Diana_Dienush Diana_Dienush Buna ziua, As dori o recomandare din partea dvs. Problema sta in felul urmator: Am fost recent la magazinul X de bijuterii si am cerut sa ne prezinte ... (vezi toată discuția)
Despre canapea extensibila. buna ziua. va rog sa ma sfatuiti intr-o problema. am mers intr-un ... iulia_79 iulia_79 Buna ziua. Va rog sa ma sfatuiti intr-o problema. Am mers intr-un magazin de canapele cu dorinta de a-mi cumpara o canapea pe care sa pot dormi pe ea,exact ... (vezi toată discuția)
Personalizarea in sensul legii/jurisprudentei ? calin_andrei calin_andrei Buna ziua, Cine s-a lovit si cunoaste interpretarea OPC, dar mai ales a instantelor de judecata in ceea ce priveste [b]produsele personalizate[/b] care sunt ... (vezi toată discuția)