Buna ziua! Am primit o comanda de verighete ,in urma carora am perceput un avans de 30% ,la 2 zile dupa ce a ajuns comanda,viitorii miri au spus ca s-au despartit si ca nu mai doresc verighetele care sunt personalizate(gravate pe interior) si cu masura dumnealor. In acest caz cum trebuie actionat? Ca si comerciant sunt obligat sa restitui avansul si sa raman cu verighetele pe care ulterior nu le mai pot vinde fiind personalizate dupa cererea clientului , sau, clientul pierde avansul si verighetele? Nu am gasit vreo lege in acest sens. As fi recunoscatoare daca ar raspunde cineva si sa imi spuna si numele legii privind : perceperea unui avans pentru obiecte/bijuterii personalizate sau refuzarea unor obiecte/bijuterii personalizate. Multumesc!
adriandimitriu
Utilizator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
Situatia se stabileste conform NCC, adica urmare a contractului semnat sau intelegerii avute, dupa cum ati stabilit si puteti dovedi. Tinand seama ca produsul e personalizat, dreptul de razgandire al consumatorului nu este aplicabil [OUG 34/2014, Art 16 (1) litera c)].
Prin urmare ANPC nu are a interveni in aceasta situatie, indiferent ce va cere clientul.
Totusi, e bine sa solicitati si consultanta unui avocat unde sa aratati documentele pe care le aveti, sa explicati practicile dvs comerciale, eventual daca aveti website...., fiindca s-ar putea sa ajungeti si in instanta.
O lege precisa privitoare la aconto-uri nu exista, sunt doar contracte si bune practici comerciale.