avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 885 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Pentru un birou (agentie de turism) asociatia de ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Pentru un birou (agentie de turism) asociatia de locatari vrea sa treaca 5 persoane la intretinere!!! Ajutor!

Am inchiriat o garsoniera la parterul unui bloc, pentru a desfasura activitate de birou specifica unei agentii de turism. In afara de licenta propriu-zisa, toata actele de la registrul comertului au fost eliberate. Presedintele blocului mi-a spus ca avand in vedere ca voi desfasura astfel de activitate si prin urmare va fi un "spatiu lucrativ", "regula" este ca la intretinre sa treaca 5 persoane. Exista vreo lege in sensul asta?
Cel mai recent răspuns: elga50 , moderator 22:33, 8 Aprilie 2014
Iata ce prevede Legea 230/2007 de infiintare, organizare si functionare a asociatiilor de proprietari:
Art. 37. - (1) Cheltuielile care sunt determinate de numarul persoanelor care locuiesc in condominiu si nu pot fi individualizate pe fiecare proprietar pe baza unor dispozitive de masura se repartizeaza proportional cu numarul de persoane care locuiesc sau desfasoara activitati in cladire in luna pentru care se calculeaza lista de plata si reprezinta cheltuielile asociatiei pentru: apa si canalizare; combustibil pentru prepararea apei calde menajere si a hranei; energia electrica utilizata pentru functionarea instalatiilor comune; colectarea deseurilor menajere; vidanjare. Modul de repartizare a acestor cheltuieli se stabileste printr-o conventie aprobata de comitetul executiv al asociatiei de proprietari.
(2) Conventia prevazuta are durata nedeterminata, fiind valabila pe toata perioada activitatii desfasurate de detinatorii prevazuti la alin. (1), si se actualizeaza periodic, in functie de elementele noi care intervin, in functie de numarul persoanelor care desfasoara zilnic activitati in spatiul sau apartamentul respectiv, de numarul mediu zilnic de clienti si de obiectul de activitate. Numarul acestora se stabileste de detinatorul spatiului si se certifica de comitetul executiv al asociatiei de proprietari. Acest numar se utilizeaza pentru calculul cheltuielilor pe persoana aferente spatiului respectiv.
(3) Conventia precizeaza contributia proprietarului la cheltuielile asociatiei de proprietari, cu privire la consumurile care nu pot fi inregistrate distinct pe fiecare proprietate in cauza si care sunt determinate de activitatea desfasurata.
(4) Conventia completeaza obligatiile proprietarului fata de cheltuielile din cadrul asociatiei de proprietari mentionate la art. 47 din Legea nr. 230/2007 lit. b)-f).
Articol interesant (624)

(5) In situatia in care, la notificarea scrisa din partea asociatiei de proprietari, proprietarii spatiilor cu alta destinatie decat aceea de locuinta din condominiu refuza incheierea conventiei, sunt aplicabile criteriile stabilite si adoptate in acest sens de catre comitetul executiv al asociatiei de proprietari prin decizie scrisa si in baza constatarilor vizuale cu privire la activitatea desfasurata din punct de vedere al numarului de persoane angajate si al numarului de clienti.
(6) In situatia in care, la notificarea scrisa a proprietarului, conducerea asociatiei de proprietari refuza incheierea conventiei, este aplicabil criteriul prevazut la art. 47 lit. a) sau b) din Legea nr. 230/2007, dupa caz, cu obligatia proprietarului de a declara, in scris, numarul persoanelor angajate sau care desfasoara activitati in spatiul sau.

Asadar trebuie sa incheiati o conventie cu asocitia prin care sa stabiliti de comun acord numarul de persoane avand in vedere numarul salariatilor din biroul agentiei si clientel dumneavoastra.
Noi avem asemenea intelegeri (verbale) cu cei care desfsoara diferite ctivitati in asociatie (avocat, executor, mediator...) prin care am stabilit de comun acord ca in afara celor ce lucreaza (1, 2, 3 salariti) sa mai trecem inc 1,2,...5 persoane in plus. Asa o sa vedeti pe lista noastra, de exemplu apartament cu 4 sau 8 persoane dar cu un consum de apa de 1-2 metri cubi pentru ca nu locuiesc acolo si nu consuma apa decat asa cum se consuma la un birou.
In plus, acestia platesc in asociatia nostra si cate o sum de 5 pana la 20 de lei lunar pentru firma afisata pe perete la intrare in bloc drept chirie pentru folosirea spatiului comun.
Cred am am avut si o convorbire telefonica cu dvs. Tot nu ati rezolvat?
Nu exista nicaieri, in nici o lege, stabilit un anumit numar de persoane care trebuie trecut la intretinere in cazul unei firme. Totul ar trebui facut in urma unei negocieri de bun simt cu comitetul asociatiei. Din ce imi aduc aminte, acolo este cazul cu administratora care taie si spanzura. Aceasta, in nici un caz nu are atributii de a stabili ceva.
De nu apelati la Planul B?
HG 1588/2007 cu normele de aplicare a Legii 230/2007, art.37 (2) mai sus citat.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Achitarea pierderilor de apa iricon iricon Buna ziua, Dati-mi un sfat cu privire la achitarea pierderilor de apă de la întretinere. Suntem cinci persoane şi consumăm în fiecare lună între 10 ... (vezi toată discuția)
Cum se calculeaza pretul apei reci? Fulg Fulg Suntem o asociatie de proprietari intr-un bloc cu numai 12 apartamente. Utilitati comune platim doar apa si gunoiul, restul (gazul, curentul) fiind contorizat ... (vezi toată discuția)
Cum se depisteaza furtul de apa mircea dima mircea dima LOCUIESC INTR-UN BLOC UNDE NU EXISTA PIERDERI DE APA IN LISTELE DE INTRETINRE APAR PIERDERI DE APA DE 2 ORI CONSUMUL CONSUMUL PROPRIU ESTE DE 25-28 MC ... (vezi toată discuția)