Am inregistrat la ONRC o microintreprindere, neplatitoare de TVA care va angaja (urmeaza) o persoana in functia de contabil.
Va rog foarte mult sa-mi raspundeti si mie la urmatoarele intrebari:
1. Ce declaratii trebuiesc depuse la Fisc?
2. Ce registre trebuiesc cumparate si inregistrate la Fisc?
3.Trebuie sa merg la ITM sa inregistrez societatea si sa iau parola pentru transmiterea Revisalului?
4. Impozitul pe venit de 3% se calculeaza pe trimestrul respectiv (ex: 3) fara a se mai tine seama de impozitul calculat in trim. 1 si 2 cum este la impozitul pe profit? adica ce venituri am in trim. 3 la alea aplic 3% si pe ala il platesc!
5. Pentru a justifica banii iesiti din casierie chiar daca sunt pentru protocol am nevoie de documente?
5. Exista cheltuieli nedeductibile care m-ar afecta la calculul impozitului pe venit? sau pot avea orice fel de cheltuieli ca eu tot la venituri platesc 3%?
Buna ziua!
1. Declaratia 100 pana pe 25 aprilie/iulie/octombrie/ianuarie. In cazul dumneavoastra, prima declaratie o veti depune in iulie. In ianuarie veti mai depune declaratia 392.
2. Registrul unic de control. Costa 31 de lei si trebuie cumparat in cel mult 30 de zile de la constituirea societatii. Daca depasiti acest termen, amenda este de 250 de lei(la sectorul 1)
3. In momentul in care faceti prima angajare trebuie sa mergeti la ITM pentru a inregistra/declara primul contract si pentru a primi parola. Trebuie sa faceti si o adresa de informare cu privire la persoana desemnata pentru transmiterea revisal. In termen de 30 de zile de la data contractului trebuie sa completati un formular 010 si sa declarati salariatii si la fisc. Lunar se depune declaratia 112.
4. Da.
5. Pentru orice aveti nevoie de documente.
6. Indiferent de cheltuieli, platiti 3%. Cheltuielile va ajuta la sfarsit de an pentru a diminua profitul.
Daca aveti activitati de comert cu amanuntul trebuie sa declarati adaosul comercial. Daca va deschideti punct de lucru, trebuie declarat si la fisc in 30 de zile si cumparat registru unic de control si pentru el.
Persoana pe care o angajati ar trebui sa stie toate aceste informatii.
Buna ziua!
1. Se depune declaratia 100, 392, declaratia pentru adaosul comercial (depinde de profil), dupa ce anjajati se depune D112, declaratia privind fondul de risc si accidente.
Tipul de declaratii se poate schimba in functie de evolutia firmei.
2. Registul inventar, jurnal. - nu se mai inregistreaza la ANAF, registrul asociatilor, mijloacelor fixe, etc.
3. Da.
4. Impozitul de 3% se calculeaza la veniturile obtinute din fiecare trimestru, cu exceptiile din CF.
5. La calculul impozitului pe venit nu se tine cont de cheltuieli.
Daca la ONRC cand am infiintat microintreprinderea am depus Anexa 1 in care am bifat ca sunt platitor de impozit pe venit mai trebuie sa depun si la AFP decl 010?
1. Ce declaratii trebuiesc depuse la Fisc?
100 pana pe 25.07 ( nu 25.04 )
2. Ce registre trebuiesc cumparate si inregistrate la Fisc?
RUC, recomand si REF ( chiar daca acum nu este obligatoriu dar daca o sa treceti la imp pe profit este obligatoriu)
3.Trebuie sa merg la ITM sa inregistrez societatea si sa iau parola pentru transmiterea Revisalului?
Da, cu CD cand faceti prima angajare. Nu primiti userul si parola daca nu aceti un contract( ex: ctr se dateaza azi si incepe cu data de maine, azi maxim trebuie s amergeti cu fisierul rvs pe cd)
4. Impozitul pe venit de 3% se calculeaza pe trimestrul respectiv (ex: 3) fara a se mai tine seama de impozitul calculat in trim. 1 si 2 cum este la impozitul pe profit? adica ce venituri am in trim. 3 la alea aplic 3% si pe ala il platesc!
da
5. Pentru a justifica banii iesiti din casierie chiar daca sunt pentru protocol am nevoie de documente?
da
5. Exista cheltuieli nedeductibile care m-ar afecta la calculul impozitului pe venit? sau pot avea orice fel de cheltuieli ca eu tot la venituri platesc 3%?
nu, doar la dividende ( final de an)