Buna ziua.
Ne ocupam de importul diferitelor produse din afara UE
Am platit la furnizor o suma destul de mare, aprox 3 mii euro pentru a ne trimite niste produse. Acele produse trebuiesc prelucrate in fabrica.
Initial comanda facuta putea fi gata in 60 zile pentru un numar minim, dar noi am comandat mult sub acel numar si nu am fost deacord. Pana la urma furnizorul a zis ca ne livreaza marfa in 30 zile pentru comanda facuta, "am batut palma" si i am facut plata.
In proforma facuta scrie ca data de "delivery" este 30 zile lucratoare
Au trecut aproape 70-80 de zile de cand plata e facuta. Furnizorul abia ce mai raspunde pe programul de conversatie si ma tot amana cu diferite motive( ca se ia curentul, ca a avut probleme, etc) Am fost intelgator si tot am asteptat. Acum 1 saptamana a zis ca a trimis comanda si astept un numar de urmarire a pachetului dar de 2 zile nu mai raspunde.
Am toata conversatia cu el, plata facuta inainte, proforma si cam atat. La inceput am vorbit si pe webcam, mi a aratat produsele, pe internet are un rating bun.
Ce pot face in cazul in care ma tot amana si de fapt nu si onoreaza comanda?
Pierd banii? :(
Se poate face asa ceva chiar daca este vorba de Pakistan?
Ce am citit printre randuri un litigiu pe calea somatiei europene de plata, se aplica pentru tarile membre UE.
Ce altceva pot face? ce implica urmatorul pas?
Nu .. imi cer scuze .. informatia cu Pakistan mi-a scapat din mesajul dvs. Somatia europeana se aplica numai tarilor UE.
Daca aveti un contract semnat ceu acest furnizor verificati inainte de toate care sunt clauzele contractuale (In toate contractele internationale sunt clauze care stabilesc competenta de a solutionare a litigiilor dintre parti.)
Daca in cuprinsul contractului nu spune nimic ref. la competenteta va trebui sa aveti in vedere disp. ref. la competenta internationala (1064 si urm. CPC). -Respectiv posibilitatea de a putea introduce o actiune in Romania potrivit regulilor de competenta stabilite in articolele indicate-.
Din pacate nu este nici un contract. Este la primul contact cu acest furnizor.
Am facut multe importuri si nici unul nu a fost facut cu contract, doar proforma, plata si trimisul produselor.
In cazul in care am dovada platii, proforma, discutia cu el pe tot timpul, poze cu managerul ce se poate face si ce implica?
Ar trebui verificate documentele dvs. pentru a vedea in ce masura va incadrati in dispozitiile art.1080.
Daca va incadrati ati putea demara un litigiu aici ... ceea ce scade costurile litigiului.
E o procedura ceva mai dificila.